DoNcEr Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Witam Od dłuższego już czasu stoję w miejscu gdyż nie potrafię rozwiązać tego problemu: na podstawie przykładu Tymona się uczę i zrobiłem 2 czołgi obracające się direct-em wszystkie dane ładnie się wysyłają ale juz z pociskiem same problemy mógłby ktoś stworzyć przykład bądź opisać ? tu daje edytowany mplay Tymona może ktoś spojrzy co ja z tym pociskiem namotałem z góry dzięki zdaję sobie sprawę że to wielka prośba EDIT Mplay Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 24 Grudnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Z tego co wyczytałem to nic z tym bulletem nie zrobiłeś, nie znalazłem nawet żebyś go gdziekolwiek tworzył, ani przesyłał jakieś informacje o tym, że jeden z graczy strzelił. Po drugie pisz wszystko kodem, bo w takim czymś ciężko się ogarnąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoNcEr Opublikowano 24 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Z tego co wyczytałem to nic z tym bulletem nie zrobiłeś no jak nie ? w skrypcie wymiana danych jest if keyboard_check_pressed(vk_space) { b=instance_create(x,y,objbullet) with b { direction=other.direction; speed=8; mplay_message_send(0,12,b); } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Pytanie tylko po co wysyłasz id instancji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoNcEr Opublikowano 24 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Pytanie tylko po co wysyłasz id instancji... no nie rozumiem zbytnio tego próbowałem różne sposoby znalezione na necie ale za każdym razem 2 player nie widział pocisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 no jak nie ? w skrypcie wymiana danych jest if keyboard_check_pressed(vk_space) { b=instance_create(x,y,objbullet) with b { direction=other.direction; speed=8; mplay_message_send(0,12,b); } } Stwórz po prostu pocisk i nadaj mu speed, direction itp. b= instance_create( ... ) b.speed=8; b.direction=9; Następnie wyślij wiadomość do 2gracza w którym poinformujesz go że ma stworzyć pocisk o podanym speed i direction :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoNcEr Opublikowano 24 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 nie wychodzi mi to próbuje w ten sposób: wysyłam if keyboard_check_pressed(vk_space) { instance_create(x,y,objbullet); mplay_data_write(12+(10*object_player),objbullet.x); mplay_data_write(13+(10*object_player),objbullet.y); mplay_data_write(14+(10*object_player),objbullet.direction); mplay_data_write(15+(10*object_player),objbullet.speed); mplay_message_send(0,17,''); } odbieram while mplay_message_receive(0) { messid=mplay_message_id(); val=mplay_message_value(); if (messid==17) instance_create(mplay_data_read(12+(10*object_player)),mplay_data_read(13+(10*object_player)), objbullet); objbullet.direction=mplay_data_read(14+(10*object_player)); objbullet.speed=mplay_data_read(15+(10*object_player)) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 nie wychodzi mi to próbuje w ten sposób: wysyłam if keyboard_check_pressed(vk_space) { instance_create(x,y,objbullet); mplay_data_write(12+(10*object_player),objbullet.x); mplay_data_write(13+(10*object_player),objbullet.y); mplay_data_write(14+(10*object_player),objbullet.direction); mplay_data_write(15+(10*object_player),objbullet.speed); mplay_message_send(0,17,''); } odbieram while mplay_message_receive(0) { messid=mplay_message_id(); val=mplay_message_value(); if (messid==17) instance_create(mplay_data_read(12+(10*object_player)),mplay_data_read(13+(10*object_player)), objbullet); objbullet.direction=mplay_data_read(14+(10*object_player)); objbullet.speed=mplay_data_read(15+(10*object_player)) } wysyłam if keyboard_check_pressed(vk_space) { pocisk = instance_create(x,y,objbullet); pocisk.speed=8; mplay_data_write(12+(10*object_player),pocisk.x); mplay_data_write(13+(10*object_player),pocisk.y); mplay_data_write(14+(10*object_player),pocisk.direction); mplay_data_write(15+(10*object_player),pocisk.speed); mplay_message_send(0,17,''); } odbieram while mplay_message_receive(0) { messid=mplay_message_id(); val=mplay_message_value(); if (messid==17) pocisk = instance_create( odebraneX,odebraneY, objbullet); pocisk.direction=odebranyDirection pocisk.speed=odebranySpeed } Po co wysyłasz pozycje x,y speed i direction a potem itak tworzysz to na pozycji gracza? -.- EDIT: W sumie to nie jestem do końca pewny... mplay to shit i nie ma co go używać... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoNcEr Opublikowano 24 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 udało się tylko obydwa naraz strzelały gdy obojętnie który gracz wciskał spacje, ustawiłem jednemu spacje a drugiemu jakis inny klawisz i działa dzięki wszystkim. Wesołych Świąt!. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Podziel obiekty graczy na 2 obiekty: Player i Other Player. Player to będziesz ty, ustaw sobie tam wszystko co do gry itp, a w OtherPlayer tylko rysowanie gracza na przysłanej przez server pozycji :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się