Skocz do zawartości

pocisk mplay


DoNcEr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od dłuższego już czasu stoję w miejscu gdyż nie potrafię rozwiązać tego problemu:

na podstawie przykładu Tymona się uczę i zrobiłem 2 czołgi obracające się direct-em wszystkie dane ładnie się wysyłają ale juz z pociskiem same problemy

mógłby ktoś stworzyć przykład bądź opisać ?

 

 

tu daje edytowany mplay Tymona może ktoś spojrzy co ja z tym pociskiem namotałem z góry dzięki

zdaję sobie sprawę że to wielka prośba

EDIT Mplay

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Z tego co wyczytałem to nic z tym bulletem nie zrobiłeś, nie znalazłem nawet żebyś go gdziekolwiek tworzył, ani przesyłał jakieś informacje o tym, że jeden z graczy strzelił.

Po drugie pisz wszystko kodem, bo w takim czymś ciężko się ogarnąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem to nic z tym bulletem nie zrobiłeś

no jak nie ? w skrypcie wymiana danych jest

if keyboard_check_pressed(vk_space)
{
   b=instance_create(x,y,objbullet)
   with b
    {
    direction=other.direction;
    speed=8;
    mplay_message_send(0,12,b);
    }
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak nie ? w skrypcie wymiana danych jest

if keyboard_check_pressed(vk_space)
{
    b=instance_create(x,y,objbullet)
    with b
     {
     direction=other.direction;
     speed=8;
     mplay_message_send(0,12,b);
     }
}

Stwórz po prostu pocisk i nadaj mu speed, direction itp.

b= instance_create( ... )
b.speed=8;
b.direction=9;

Następnie wyślij wiadomość do 2gracza w którym poinformujesz go że ma stworzyć pocisk o podanym speed i direction :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wychodzi mi to

próbuje w ten sposób:

wysyłam

if keyboard_check_pressed(vk_space)
{
instance_create(x,y,objbullet);
mplay_data_write(12+(10*object_player),objbullet.x);
mplay_data_write(13+(10*object_player),objbullet.y);
mplay_data_write(14+(10*object_player),objbullet.direction);
mplay_data_write(15+(10*object_player),objbullet.speed);
mplay_message_send(0,17,'');
}

odbieram

while mplay_message_receive(0)
{
messid=mplay_message_id();
val=mplay_message_value();
if (messid==17) 
instance_create(mplay_data_read(12+(10*object_player)),mplay_data_read(13+(10*object_player)), objbullet);
objbullet.direction=mplay_data_read(14+(10*object_player));
objbullet.speed=mplay_data_read(15+(10*object_player))
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wychodzi mi to

próbuje w ten sposób:

wysyłam

if keyboard_check_pressed(vk_space)
{
instance_create(x,y,objbullet);
mplay_data_write(12+(10*object_player),objbullet.x);
mplay_data_write(13+(10*object_player),objbullet.y);
mplay_data_write(14+(10*object_player),objbullet.direction);
mplay_data_write(15+(10*object_player),objbullet.speed);
mplay_message_send(0,17,'');
}

odbieram

while mplay_message_receive(0)
{
messid=mplay_message_id();
val=mplay_message_value();
if (messid==17) 
instance_create(mplay_data_read(12+(10*object_player)),mplay_data_read(13+(10*object_player)), objbullet);
objbullet.direction=mplay_data_read(14+(10*object_player));
objbullet.speed=mplay_data_read(15+(10*object_player))
}

 

wysyłam

if keyboard_check_pressed(vk_space)
{
pocisk = instance_create(x,y,objbullet);
  pocisk.speed=8;
mplay_data_write(12+(10*object_player),pocisk.x);
mplay_data_write(13+(10*object_player),pocisk.y);
mplay_data_write(14+(10*object_player),pocisk.direction);
mplay_data_write(15+(10*object_player),pocisk.speed);
mplay_message_send(0,17,'');
}

odbieram

while mplay_message_receive(0)
{
messid=mplay_message_id();
val=mplay_message_value();
if (messid==17) 
pocisk = instance_create( odebraneX,odebraneY, objbullet);
pocisk.direction=odebranyDirection
pocisk.speed=odebranySpeed
}

 

Po co wysyłasz pozycje x,y speed i direction a potem itak tworzysz to na pozycji gracza? -.-

 

EDIT: W sumie to nie jestem do końca pewny... mplay to shit i nie ma co go używać... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...