Skocz do zawartości

Simple Psychics Engine


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zacząłem od rana pracować nad małym silnikiem do gier platformowych między innymi, który byłby zrozumiały dla początkującego użytkownika programu Game Maker.

 

Link do silnika: http://www.box.com/s/do681qeat41es9yzutav

 

Po uruchomieniu przykładu lewym klawiszem myszy mamy możliwość dodawania kolejnych piłeczek.

 

Nie jest to gotowiec i głównie chodziło o zastosowanie nie wykonanych przez siebie funkcji opierających się na lengthdirach i trygonometrii, ale na podstawowych funkcjach jakie niesie nam Game Maker.

 

Mam jednak następujący problem:

Gdy utworzę piłeczkę nad jakąś skarpą (lewy dolny róg mapy) to piłeczka odbija się od niego. Jeśli uda mi się skłonić ją do powrotu na skarpę nawet z dużą prędkością to piłeczka się zatrzymuje lub odbija. Wszystko jest zrozumiałe w końcu używam funkcji move_bounced. Jednak chciałbym, aby piłeczka mogła się bez problemu "wspiąć pod górkę".

 

Na razie proszę nie komentować, a raczej pomóc mi rozwiązać mój problem. Przykład nie jest na tyle rozwinięty, aby był pomocny dla innych użytkowników i nie mam tego na celu. Stworzyłem go dla potrzeb własnych. Jedynie proszę o rozwiązanie problemu. Dodałem do tego działu, bo może jednak się komuś przyda oraz będę tutaj ciągle aktualizował i rozwijał ten mały silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...