Skocz do zawartości

Niedziałający kod.


m97

Rekomendowane odpowiedzi

Nie działa. Sprite_index zmienia się bohaterowi, który nie stoi pod ziemią. O dziwo taki kod działa:

GML
if(place_meeting(x,y-1,oPiasek)){

with(collision_point(x,y-1,oPiasek,1,1)) spadanie_piasku();

}

To samo dzieje się z ziemią jeśli zamiast plusa dam minus.

Oto cały kod w wywołujący się podczas kliknięcia na obiekt ziemia lewym przyciskiem myszy:

GML
var o;

o=place_meeting(x,y+1,ziemia)

o.sprite_index=sZiemiaZTrawa

if(place_meeting(x,y-1,oPiasek)){

with(collision_point(x,y-1,oPiasek,1,1)) spadanie_piasku();

}

if(Pokoj = 0){

instance_destroy();

effect_create_below(ef_smoke,x+16,y+16,1,c_maroon)

a = 0

while(a < 40){

if(plecak[a,0] = false){

plecak[a,0] = true

plecak[a,1] = pZiemia

plecak[a,2] = true

plecak[a,3] = 32

plecak[a,4] = 1

plecak[a,5] = 1

a = 0

exit

}

if(plecak[a,1] = pZiemia){

if(plecak[a,4] < plecak[a,3]){

plecak[a,4] += 1

exit

}

}

a += 1

}

a = 0

}

Ziemia to kwadrat o boku 32.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto informacje o obiekcie ziemia:

GML
Information about object: ziemia

Sprite: sZiemia

Solid: true

Visible: true

Depth: 0

Persistent: false

Parent:

Mask:

 

Create Event:

 

execute code:

 

if(place_free(x,y-1)){

sprite_index = sZiemiaZTrawa

}

 

Step Event:

 

execute code:

 

if((dzien >108)&(dzien<209)){

if not (distance_to_object(pochodnia)<64){

sprite_index = tlo2

}

}

if(dzien = 218){

dzien = 0

}

 

Mouse Event for Left Pressed:

 

execute code:

 

var a

var b

var c

 

execute code:

 

if(place_meeting(x,y+16,ziemia)){

with(collision_point(x,y+16,ziemia,1,1)) zmienianie_ziemi();//nie działa

}

if(place_meeting(x,y-1,oPiasek)){

with(collision_point(x,y-1,oPiasek,1,1)) spadanie_piasku();//działa

}

if(Pokoj = 0){

instance_destroy();

effect_create_below(ef_smoke,x+16,y+16,1,c_maroon)

a = 0

while(a < 40){

if(plecak[a,0] = false){

plecak[a,0] = true

plecak[a,1] = pZiemia

plecak[a,2] = true

plecak[a,3] = 32

plecak[a,4] = 1

plecak[a,5] = 1

a = 0

exit

}

if(plecak[a,1] = pZiemia){

if(plecak[a,4] < plecak[a,3]){

plecak[a,4] += 1

exit

}

}

a += 1

}

a = 0

}

Kod w skrypcie:

GML
sprite_index = sZiemiaZTrawa;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...