Skocz do zawartości

Fire Emblem- plansza


Piedro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tworzę grę a'la "fire emblem" i zrobiłem już prawie pełny engine walki

chciałem zabrać się za "poruszanie sie po mapce i tury" ale napotkałem następujący problem:

Mianowicie; jak wyświetlać siatkę zasięgu mojej postaci (rysowanie kwadracików w draw), uwzględniając "przeszkadzajki" typu gęstwiny (zmniejszające zasięg) oraz miejsca niedostępne dla postaci?

Jeśli można to proszę o sam prosty nieskomplikowany przykład rysowania siatki ze spritów.

Przykład:

fireemblemthesacredstong.png

[EDIT]Jakby ktoś nie wiedział to czerwone pola to zasięg ataku postaci a niebieskie to zasięg ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny TBS!

Ja to rozwiązałem robiąc tablice 2D z referencjami do instancji, i robiąc obiekt "marker". Potem iteracyjnie wypelniam CAŁĄ MAPĘ tym obiektem, a w create sprawdzam w tablicy czy pole jest wolne i czy point_distance() mieści się w zasięgu postaci, jeśli nie to instance_destroy(). Postać potem przy przemieszczaniu sprawdza czy "pod kursorem" jest marker.

Ja mam jeszcze sprawdzanie wysokości bo to izometria :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...