Piedro Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Witam. Tworzę grę a'la "fire emblem" i zrobiłem już prawie pełny engine walki chciałem zabrać się za "poruszanie sie po mapce i tury" ale napotkałem następujący problem: Mianowicie; jak wyświetlać siatkę zasięgu mojej postaci (rysowanie kwadracików w draw), uwzględniając "przeszkadzajki" typu gęstwiny (zmniejszające zasięg) oraz miejsca niedostępne dla postaci? Jeśli można to proszę o sam prosty nieskomplikowany przykład rysowania siatki ze spritów. Przykład: [EDIT]Jakby ktoś nie wiedział to czerwone pola to zasięg ataku postaci a niebieskie to zasięg ruchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Kolejny TBS! Ja to rozwiązałem robiąc tablice 2D z referencjami do instancji, i robiąc obiekt "marker". Potem iteracyjnie wypelniam CAŁĄ MAPĘ tym obiektem, a w create sprawdzam w tablicy czy pole jest wolne i czy point_distance() mieści się w zasięgu postaci, jeśli nie to instance_destroy(). Postać potem przy przemieszczaniu sprawdza czy "pod kursorem" jest marker. Ja mam jeszcze sprawdzanie wysokości bo to izometria :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 19 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Też tak na początku zrobiłem ale czy dawanie "markerów" na całą mapkę nie spowoduje spadku fps-ów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 to ogranicz do kwadratu o bokach 2*zasięg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się