Mokrad Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Witam Mam pasek zycia w spricie. Zycia w spricie. Pasek Energii: Sprite paska ma 2 subimage. Jeden pusty drugi pelny. Chce zrobic by na poczatku gry byl pelny pasek, a gdy dotknei wroga odjelo troche energii. i gdy dojdzie do zera restart roomu i zycie mniej. Lives: Mam 9 spritow. Max zyc to 9. Po zdobyciu zycia nic nie dodaje. Min to 1. 1 To pierwszy subimage, a 9 to ostatni. Co zrobic, by gdy pasek dojdzie do konca odjelo zycie, a jak odejdzie ostatnie zycie to room game over i menu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Pasek energii (Draw): draw_sprite_part(pasek_pelny,0,0,hp*(sprite_get_width(pasek_pelny)/max_hp),sprite_get_height(pasek_pelny),x,y) //hp to nazwa zmiennej ze zdrowiem Lives (w kodzie odejmowania życia lub w Step): GML if(hp <= 0) { hp = 100 lives -= 1 if(lives = 0) {room_goto(game_over)} } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się