Skocz do zawartości

Healthbar + lives


Mokrad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pasek zycia w spricie. Zycia w spricie.

 

Pasek Energii:

Sprite paska ma 2 subimage. Jeden pusty drugi pelny. Chce zrobic by na poczatku gry byl pelny pasek, a gdy dotknei wroga odjelo troche energii. i gdy dojdzie do zera restart roomu i zycie mniej.

 

Lives:

Mam 9 spritow. Max zyc to 9. Po zdobyciu zycia nic nie dodaje. Min to 1. 1 To pierwszy subimage, a 9 to ostatni. Co zrobic, by gdy pasek dojdzie do konca odjelo zycie, a jak odejdzie ostatnie zycie to room game over i menu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek energii (Draw):

draw_sprite_part(pasek_pelny,0,0,hp*(sprite_get_width(pasek_pelny)/max_hp),sprite_get_height(pasek_pelny),x,y) //hp to nazwa zmiennej ze zdrowiem

Lives (w kodzie odejmowania życia lub w Step):

GML
if(hp <= 0)

{

hp = 100

lives -= 1

if(lives = 0) {room_goto(game_over)}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...