zolty77 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Witam, jak napisać aby losowo w różnych miejscach tworzył się mały obiekt na większym obiekcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 random(n) zwraca liczbe od 0 do n random_range(n,m) liczbe od n do m instance_create(random(640),random(480),obiekt) a co do tych duzych na malych to nie zrozumielem ;x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty77 Opublikowano 25 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Raczej mały na dużym ;P bardziej mi chodziło o to żeby jak mam obiekt 400x na 400x i na nim pojawiały się losowo w różnych miejscach inne obiekciki, przykładowo 16x na 16x ,żeby mi się nie pojawiły gdzieś poza dużym obiektem, poza tym duży obiekt jest kołem ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 np. można to zrobić tak GML instance_create(o_koloduze.x+irandom_range(-100,100),o_koloduze.y+irandom_range(-100,100),o_kolomale) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty77 Opublikowano 25 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Dziękuje za podpowiedź, chociaż zrobiłem w ten sposób i też jest dobrze ;) : GML r1 = random (35); r2 = random (35); instance_create(Phage_inf.x-17+r1,Phage_inf.y-17+r2,Micro); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Ja przed chwilą zmieniłem poprzedni kod, bo zauważyłem, że był bezsensu, skoro można go było zrobić w krótszy sposób, a działa dokładnie tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi