karolo320 Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Siema! Otóż zakładałem temat duplikejszyn mp_grida i zakładam nowy, bo chodzi o coś trochę innego. Otóż mam obiekty: wieza1, wieza1lec i wieza1postaw :) Klikam w wieza1postaw i tworzy sie wieza1lec i on sobie fruwa za myszka i jak sie kliknie to sie stawia wieza. i otoz chce sprawdzic czy potworki moga przejsc jak sobie fruwam ta wieza1lec. Jak ktos nie zczail to pokaze malowidła :) Przypadek 1. Potworki moga przejsc. Przypadek 2. Potworki to nieeeeeee. I otóz mam mp_grida o nazwie global.siatka. I co stepa robie: GML moge=1 if instance_exists(wrog){ mp_grid_add_rectangle(global.siatka,other.x+1,other.y+1,other.x+31,other.y+31) with(wrog){ var qaz,wsx; wsx=path_add() qaz=mp_grid_path(global.siatka,wsx,x,y,0,216,0) if qaz=0{ other.moge=0 break; } } } mp_grid_clear_rectangle(global.siatka,other.x+1,other.y+1,other.x+31,other.y+31) var qaz, wsx; qaz=path_add() mp_grid_add_rectangle(global.siatka,x+1,y+1,x+31,y+31) wsx=mp_grid_path(global.siatka,qaz,632,216,0,216,1) if wsx=0 then moge=0 mp_grid_clear_rectangle(global.siatka,x+1,y+1,x+31,y+31) mp_grid_add_instances(global.siatka,wieza,1) i to działa, tylko jak tylko istnieje ten obiekt, to fps spadaja do 7,8 :) Podacie jakieś optymalniejsze rozwiazanie? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Dodaj dwie zmienne w Create: zx i zy. GML if(zx div 32 != mouse_x div 32)||(zy div 32 != mouse_y div 32){ moge=1 if instance_exists(wrog){ mp_grid_add_rectangle(global.siatka,other.x+1,other.y+1,other.x+31,other.y+31) with(wrog){ var qaz,wsx; wsx=path_add() qaz=mp_grid_path(global.siatka,wsx,x,y,0,216,0) if qaz=0{ other.moge=0 break; } } } mp_grid_clear_rectangle(global.siatka,other.x+1,other.y+1,other.x+31,other.y+31) var qaz, wsx; qaz=path_add() mp_grid_add_rectangle(global.siatka,x+1,y+1,x+31,y+31) wsx=mp_grid_path(global.siatka,qaz,632,216,0,216,1) if wsx=0 then moge=0 mp_grid_clear_rectangle(global.siatka,x+1,y+1,x+31,y+31) mp_grid_add_instances(global.siatka,wieza,1) } zx = mouse_x zy = mouse_y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 16 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Mistrzu mój jedyny, WIELBIĘ CIE! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Tylko nanieś poprawkę - w pierwszej linijce zamiast mod ma być div. Już edytowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 16 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 wiem wiem, zrobiłem już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi