m97 Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Witam, mam taki kod: GML draw_sprite(sSkrzynia,-1,x,y) h = 0 if(otwarta = true){ while(h < 15){ y = view_yview div 32*32 draw_sprite(kratka_plecaka,-1,Skrzynia[h,6]+view_xview,Skrzynia[h,7]+y) draw_sprite(Skrzynia[h,1],-1,Skrzynia[h,6]+view_xview,Skrzynia[h,7]+y) if(Skrzynia[h,4] > 0){ draw_text(Skrzynia[h,6]+view_xview,Skrzynia[h,7]+y,Skrzynia[h,4]) } h += 1 } h = 0 } h = 0 Problem polega na tym, że gdy otwieram skrzynię przenosi się ona na pozycję której x to miejsce kliknięcia a i y to 0. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Oprócz tego mam jeszcze jedno pytanie, czemu kiedy tworzę zmienną , przypisuję do niej id obiektu a następnie w drugim obiekcie robię coś takiego: GML if(zmienna_z_id.zmienna_lokalna_innego_obiektu = true){ //jakieś instrukcje } To kompilator mi zgłasza, że nie zna tej zmiennej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Złe rozumowanie. zmienna_z_id, powinna być lokalną obiektu A, zmienna_lokalna_innego_obiektu obiektu B, a kod wywołuwać się w obiekcie A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się