Skocz do zawartości

Problem z poruszaniem siębohatera a'la RPG


Syrius

Rekomendowane odpowiedzi

Problem jest w tym, że nie potrafie zrobić czegoś takiego:

-ludek porusza się co 16 px w każdym kierunku (wolałbym żeby przy każdym ruchu następowała przerwa)

-zależnie po czym się by miał poruszać, inny dźwięk

-przy styknięciu z obiektami solid niech się w nie "nie wbija" - zdarzało mi się to wykryć przy testowaniu gdy klikałem ciągle strzałkę do góry stojąc twarzą do drzewa

-chciałbym również zrobić coś, aby zależnie po czym łaże to żeby była odpowiednia szybkość bohatera (np. na piachu - powoli, po trawie - normalnie, po śniegu - w tempie żółwia, itp.)

 

Proszę o pomoc i dziękuję! :bye1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

No tak, prosisz o cały silnik chodzenia. Poszukałeś trochę na forum, bo to z poruszaniem co parę pikseli było już bodajże wiele razy. Z tym dźwiękiem to i na klockach łatwo zrobić, event kolizji np. z trawą i odpalamy dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ja zaradny chłopak :-].Poradziłem sobie ze wszystkim.Tylko jest mała rzecz, która mnie irytuje.Jak wchodze bohaterem na pole imitujące trawe,a na nim jest pole imitujące droge..To powstajądwa dźwięki.Chyba trzeba użyć if not colission..?Czy lepiej na zmiennych?Użyć true-false? :blink: Moja gierka już się rozwija..Jaki jestem zadowolony ^^.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...