Bedziom Opublikowano 8 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 Witajcie! Mam problem - gdy bot umiera, ma zmienić sprite na jeden z 3 możliwych do wylosowania i stać w miejscu, ale gdy dawałem taki kod GML if hp=0 { sprite_index=(choose(s_dead_1_1,s_dead_1_2,s_dead_1_3)) speed=0 } sprite cały czas się zmieniał, ale npc się nie poruszał. gdy zmieniłem kod na taki GML if hp=0 { sprite_index=(choose(s_dead_1_1,s_dead_1_2,s_dead_1_3)) hp=-10 } if hp<=-10 { action_move("000010000", 0); speed=0 } Sprite już dobrze działa, ale za to npc dalej chodzi za graczem, a tu nie chodzi o jakiś horror w stylu "strzeliłem temu czemuś hedszota a to coś zakrwawione pełznie za mną z prędkością sprintu trzymając siekierę".... Co w tym kodzie jest nie tak? Sorki, jeśli to jest całkowicie banalne, ale dziś po 6 godzinach biegania po Hali Expo na WCG + o tej godzinie trochę wolno kontaktuję :P Thanks, Bedziom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 8 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 Najlepiej stwórz obiekt o_dead i daj if hp = 0 instance_change(o_dead,0), i tym sposobem pozbywasz się wszystkich problemów ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 8 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 OMG, ale fail z mojej strony :P Nie pomyślałem o tak prostym rozwiązaniu <fejspalm> Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi