Skocz do zawartości

mp_potential_step


Bedziom

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

W Shocie używam funkcji mp_potential_step w bocie, który iść do gracza i wszystko byłoby ok, gdyby nagle funkcja nie zaczęła działać jak move_towards_point - bot idzie do gracza bez względu na przeszkody.

Kod w Stepie bota :

GML
if distance_to_object(o_player_2) >= 50

{

mp_potential_step(o_player_2.x,o_player_2.y,3,1)

}

else

{

speed=0

if ammo>0

{

direction=point_direction(o_player_2.x,o_player_2.y,x,y)

instance_create(x,y,o_bot2_bul)

ammo-=1

}}

 

imgang()

Na moje oko wszystko jest ok, ale jednak nie jest.

 

Co tu jest nie tak i jak mogę to poprawić?

Thx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit:mp_potential_step(o_player_2.x,o_player_2.y,3,1) zmień na mp_potential_step(o_player_2.x,o_player_2.y,0,twoj_speed)

Chyba mp_potential_step(o_player_2.x,o_player_2.y,twój_speed,0), na przyszłość sprawdź a nie wprowadzasz ludzi w błąd.

@bedziom: spróbuj z mp_potential_step_object (x, y, szybkość, obiekt który ma być omijany(możesz dać all))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lol.

Błąd polegał na istnieniu takiego kodu w Draw :

GML
if sprite_exists(s_bot_1){

execute_string('draw_sprite_ext(s_bot_1,-1,x-3,y-3,1,1,direction,c_black,1)')

execute_string('draw_sprite_ext(s_bot_1,-1,x,y,1,1,direction,c_white,1)')}

else

{draw_sprite(s_error,0,x,y)}

Gdy to usunąłem - wszystko działa ;x

 

E: a nie, jednak nie działa. Boty reagują na przeszkody, ale idą prosto w nie, nie szukają drogi, aby je obejść. Nie kumam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...