Skocz do zawartości

zmiana broni (ale inna :P)


pio_trek

Rekomendowane odpowiedzi

chce zrobic zmiane broni

ale nie naciskajac 1,2,3 (osobne objekty mam)

tylko zeby jak klikne np. PPM (prawy przycisk myszy :P)

to pojawil sie nastepny objekt na miejscu tego.........

probowalem to robic na pare sposobow (zmienne, tablice) ale nigdy nic niwychodzilo :(

przy[ominam ze do kazdej broni jest inny objekt i gdy bedzie ostatnia bron i kliknie sie PPM to zeby sie pierwsza pojawila i tak w kolko

z gory thx :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

//create
ilosc_broni = 5;
aktualna_bron = 1;

//step
if (mouse_check_button_pressed(mb_right))
{
if (aktualna_bron < ilosc_broni)
aktualna_bron += 1;
else
aktualna_bron = 1;
}

Pod tym możesz dodać switch'a żeby wykonać daną operację przy wyborze kolejnej broni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zero postepu :(

mozesz mi to napisac cale ??

miejsce w creditsach czeka ;)

 

nielapie sie w tych switchac

switch (<expression>)
{
  case <expression1>: <statement1>; ...; break;
  case <expression2>: <statement2>; ...; break;
  ...
  default: <statement>; ...
}

 

PS sory za double posta jeden mozna usunac.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę w prosty sposób.

 

Przypuśćmy, że ma być 5 broni. Piszesz taki w stepie kod:

if mouse_check_button_pressed(mb_right)
  {
  bron+=1
  }
if bron=6 then bron=1

Ale w Create trzeba też dać kod:

bron=1

W stepie dopisz jeszcze trochę kodu:

if mouse_check_button_pressed(mb_left)
{
if bron=1 then instance_create(x,y,pocisk1)
if bron=2 and global.ammo2>0
  {
  instance_create(x,y,pocisk2)
  global.ammo2-=1
  }
if bron=3 and global.ammo3>0
  {
  instance_create(x,y,pocisk3)
  global.ammo3-=1
  }
if bron=4 and global.ammo4>0
  {
  instance_create(x,y,pocisk4)
  global.ammo4-=1
  }
if bron=5 and global.ammo5>0
  {
  instance_create(x,y,pocisk5)
  global.ammo5-=1
  }}

 

Przed roomem z grą trzeba ustawić wszystkie global.ammo na jakąś wartość. Jeśli tego nie umiesz, zrób jeszcze jednego rooma przed 1 levelem i w jego Creation code wpisz:

global.ammo2=0
global.ammo3=0
global.ammo4=0
global.ammo5=0
room_goto_next()

Gdy kliknie się prawy guzik myszki, zmienisz broń, lewy - strzelisz. I to cała filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...