pio_trek Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 chce zrobic zmiane broni ale nie naciskajac 1,2,3 (osobne objekty mam) tylko zeby jak klikne np. PPM (prawy przycisk myszy :P) to pojawil sie nastepny objekt na miejscu tego......... probowalem to robic na pare sposobow (zmienne, tablice) ale nigdy nic niwychodzilo :( przy[ominam ze do kazdej broni jest inny objekt i gdy bedzie ostatnia bron i kliknie sie PPM to zeby sie pierwsza pojawila i tak w kolko z gory thx :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 //create ilosc_broni = 5; aktualna_bron = 1; //step if (mouse_check_button_pressed(mb_right)) { if (aktualna_bron < ilosc_broni) aktualna_bron += 1; else aktualna_bron = 1; } Pod tym możesz dodać switch'a żeby wykonać daną operację przy wyborze kolejnej broni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 ok thx :))))) juz zabieram sie do roboty mam nadzieje ze pojdzie bez szwanku :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 zero postepu :( mozesz mi to napisac cale ?? miejsce w creditsach czeka ;) nielapie sie w tych switchac switch (<expression>) { case <expression1>: <statement1>; ...; break; case <expression2>: <statement2>; ...; break; ... default: <statement>; ... } PS sory za double posta jeden mozna usunac....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 switch(aktualna_bron) { case 1: { // operacje przy broni nr. 1 break; } case 2: { // operacje przy broni nr. 2 break; } case 3: { // operacje przy broni nr. 3 break; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Napiszę w prosty sposób. Przypuśćmy, że ma być 5 broni. Piszesz taki w stepie kod: if mouse_check_button_pressed(mb_right) { bron+=1 } if bron=6 then bron=1 Ale w Create trzeba też dać kod: bron=1 W stepie dopisz jeszcze trochę kodu: if mouse_check_button_pressed(mb_left) { if bron=1 then instance_create(x,y,pocisk1) if bron=2 and global.ammo2>0 { instance_create(x,y,pocisk2) global.ammo2-=1 } if bron=3 and global.ammo3>0 { instance_create(x,y,pocisk3) global.ammo3-=1 } if bron=4 and global.ammo4>0 { instance_create(x,y,pocisk4) global.ammo4-=1 } if bron=5 and global.ammo5>0 { instance_create(x,y,pocisk5) global.ammo5-=1 }} Przed roomem z grą trzeba ustawić wszystkie global.ammo na jakąś wartość. Jeśli tego nie umiesz, zrób jeszcze jednego rooma przed 1 levelem i w jego Creation code wpisz: global.ammo2=0 global.ammo3=0 global.ammo4=0 global.ammo5=0 room_goto_next() Gdy kliknie się prawy guzik myszki, zmienisz broń, lewy - strzelisz. I to cała filozofia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 ok thx alllll :)))))))))) wszyscy macie miejsce w obszernych creditsach :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się