Ryuq666 Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Witam forumowicze :D 1. Mam skrypt: GML draw_set_alpha(0.25); draw_circle_color(x,y,7,c_lime,c_lime,1); draw_set_alpha(1); draw_sprite_ext(spr_soldier,image_index,x+1,y+4,1,1,point,c_black,0.3); draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,1,1,legs_angle,image_blend,image_alpha); draw_sprite_ext(spr_soldier,image_index,x,y,1,1,point,image_blend,image_alpha); if radio{ draw_text(obj_player.x,obj_player.y,'1.Dostalem#2.Przyjalem#3.Widze Wroga') } Mam obiekt obj_player który jest "samymi nogami" a powyższy Draw "wyświetla" obraz na tych nogach - czyli resztę korpusu z łbem, rękami [lub ręcyma jak kto woli] i resztą cielska Otóż, kiedy wcisnę "Q" co mam zrobić aby ten "draw" zmienił sprite z "spr_soldier" na "spr_ally_cios" ? 2. [To tylko pytanie, nie potrzebuję skryptu na Strzelanie, Recoil itp :D] mam skrypt na strzelanie, co mam zrobić aby ten "cios" był odgrywany tylko kiedy nie strzela? Czy wystarczy tylko dodać przy skrypcie strzału coś w stylu: If cios=0 TU SKRYPT STRZELANIA i wtedy strzał "nie padnie" podczas ciosu? 3. Kiedy już moja zacna animacja ciosu "z kolby" jest odtwarzana, moja postać nie może strzelać podczas tej czynności...co mam zrobić aby obrażenia przyjmowali przeciwnicy którzy dostają w pysk [czyli stoją naprzeciwko postaci która zadaje cios] ? 4. To pytanie dodaję na koniec, oto skrypt na poruszanie się mojej postaci: GML if keyboard_check(vk_up) || keyboard_check(ord("W")){ motion_add(90,3); } if keyboard_check(vk_down) || keyboard_check(ord("S")){ motion_add(270,3); } if keyboard_check(vk_left) || keyboard_check(ord("A")){ motion_add(180,3); } if keyboard_check(vk_right) || keyboard_check(ord("D")){ motion_add(0,3); } I teraz, co mam zrobić aby mój sprite ruszał się podczas..ruchu? Chodzi mi o to żeby się delikatnie "przekręcał" to w lewo, to w prawo, taki "bobbing" TopDown? A, i dzięki że wytrzymujecie moje "bardzo skomplikowane pytania", i zaczynam coraz więcej rozumieć, dzięki wam :D Z góry dziękuję za pomoc :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 1. W draw_sprite zamiast spr_soldier daj zmienną np (create) zmienna = spr_soldier DRAW: GML draw_sprite_ext(zmienna,image_index,x+1,y+4,1,1,point,c_black,0.3); i w if zmieniasz tę zmienną na inną 2. Tak. 3. Użyj lengthdir aby wyznaczyć punkt kolizji z obiektem stojącym na przeciwko ciebie. 4. GML if keyboard_check(vk_up) || keyboard_check(ord("W")){ motion_add(90,3); } if keyboard_check(vk_down) || keyboard_check(ord("S")){ motion_add(270,3); } if keyboard_check(vk_left) || keyboard_check(ord("A")){ motion_add(180,3); direction-=3 } if keyboard_check(vk_right) || keyboard_check(ord("D")){ motion_add(0,3); direction+=3 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryuq666 Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 W tym 4 niestety postać rusza się "cała" w górę i w dół, a mi chodzi o to aby ten DRAW ten sprite_soldier "skręcał" w lewą stronę, potem w prawą stronę, tak jak np. Zombie w CS2D, chodzi mi o to że ma to "symulować" te "zarzucanie" ciałem podczas biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 https://gmclan.org/uploader/4321/engine.rar To jest mój stary projekt może kiedyś go będę kontynuował jest tam ruch o jaki chyba Ci chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się