Skocz do zawartości

Cios kolbą, Zmiana sprite'a w Drawie itp...


Ryuq666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowicze :D

 

1. Mam skrypt:

 

 

GML
draw_set_alpha(0.25);

draw_circle_color(x,y,7,c_lime,c_lime,1);

draw_set_alpha(1);

draw_sprite_ext(spr_soldier,image_index,x+1,y+4,1,1,point,c_black,0.3);

draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,1,1,legs_angle,image_blend,image_alpha);

draw_sprite_ext(spr_soldier,image_index,x,y,1,1,point,image_blend,image_alpha);

if radio{

 

draw_text(obj_player.x,obj_player.y,'1.Dostalem#2.Przyjalem#3.Widze Wroga')

 

}

Mam obiekt obj_player który jest "samymi nogami" a powyższy Draw "wyświetla" obraz na tych nogach - czyli resztę korpusu z łbem, rękami [lub ręcyma jak kto woli] i resztą cielska

Otóż, kiedy wcisnę "Q" co mam zrobić aby ten "draw" zmienił sprite z "spr_soldier" na "spr_ally_cios" ?

 

 

 

2. [To tylko pytanie, nie potrzebuję skryptu na Strzelanie, Recoil itp :D] mam skrypt na strzelanie, co mam zrobić aby ten "cios" był odgrywany tylko kiedy nie strzela?

 

Czy wystarczy tylko dodać przy skrypcie strzału coś w stylu:

 

If cios=0

 

TU SKRYPT STRZELANIA

 

i wtedy strzał "nie padnie" podczas ciosu?

 

3. Kiedy już moja zacna animacja ciosu "z kolby" jest odtwarzana, moja postać nie może strzelać podczas tej czynności...co mam zrobić aby obrażenia przyjmowali przeciwnicy którzy dostają w pysk [czyli stoją naprzeciwko postaci która zadaje cios] ?

 

 

 

 

4. To pytanie dodaję na koniec, oto skrypt na poruszanie się mojej postaci:

 

GML
if keyboard_check(vk_up) || keyboard_check(ord("W")){

motion_add(90,3);

}

if keyboard_check(vk_down) || keyboard_check(ord("S")){

motion_add(270,3);

}

if keyboard_check(vk_left) || keyboard_check(ord("A")){

motion_add(180,3);

}

if keyboard_check(vk_right) || keyboard_check(ord("D")){

motion_add(0,3);

}

 

I teraz, co mam zrobić aby mój sprite ruszał się podczas..ruchu?

 

Chodzi mi o to żeby się delikatnie "przekręcał" to w lewo, to w prawo, taki "bobbing" TopDown?

 

A, i dzięki że wytrzymujecie moje "bardzo skomplikowane pytania", i zaczynam coraz więcej rozumieć, dzięki wam :D

 

Z góry dziękuję za pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

W draw_sprite zamiast spr_soldier daj zmienną np

(create) zmienna = spr_soldier

DRAW:

GML
draw_sprite_ext(zmienna,image_index,x+1,y+4,1,1,point,c_black,0.3);

i w if zmieniasz tę zmienną na inną

2.

Tak.

3.

Użyj lengthdir aby wyznaczyć punkt kolizji z obiektem stojącym na przeciwko ciebie.

4.

GML
if keyboard_check(vk_up) || keyboard_check(ord("W")){

motion_add(90,3);

}

if keyboard_check(vk_down) || keyboard_check(ord("S")){

motion_add(270,3);

}

if keyboard_check(vk_left) || keyboard_check(ord("A")){

motion_add(180,3);

direction-=3

}

if keyboard_check(vk_right) || keyboard_check(ord("D")){

motion_add(0,3);

direction+=3

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym 4 niestety postać rusza się "cała" w górę i w dół, a mi chodzi o to aby ten DRAW ten sprite_soldier "skręcał" w lewą stronę, potem w prawą stronę, tak jak np. Zombie w CS2D, chodzi mi o to że ma to "symulować" te "zarzucanie" ciałem podczas biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...