kyniu774 Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Jeżeli był podobny temat to przepraszam. Zacząłem robić sandboxa o budowniu roślinki. Wszystko dobrze ładnie, ale natknąłem się na pewien problem, pierwszy raz (programuje w GM jakieś 5 lat). Mam łodyge i poniżej kożeń, jak można sprawdzić przez łodygę czy kożeń ma wodę, a następnie dodać wodę do łodygi i ująć z korzenia. Czyli: GML if woda<max_woda { if place_meeting(x,y+16,obj_kozen) and (czy kozen ma wode) { woda+=1; (zabranie wody kozeniu) } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 17 Września 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 GML z = instance_nearest( x,y, obj_koRZen ); if( z.woda > 0 ) { woda+=1; z.woda -=1; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Do sprawdzenia id użyj collision_point(x,y+16,obj_kozen,1,1) tyle że musisz pamiętać że liczysz od origina sprita,więc musisz dodać ewentualną różnice. @UP: instance_nearst może się nie sprawdzić w sytuacji gdy będzie okrążony obiektami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kyniu774 Opublikowano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 No właśnie z tym instance_nearest mi nie pasowało. Bo woda będzie się też transportować między kawałkami rośliny i wtedy jak by był u góry i z lewej kawałek, to który bliższy? Czyli tak jak mówił Edi. Spróbuje z tym id. edit: a dało by radę instance_nearest(x,y+16,obj_korzen)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kyniu774 Opublikowano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Dobra działa :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się