Skocz do zawartości

Wczytanie zmiennej z sąsiedniego obiektu


kyniu774

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli był podobny temat to przepraszam.

 

Zacząłem robić sandboxa o budowniu roślinki. Wszystko dobrze ładnie, ale natknąłem się na pewien problem, pierwszy raz (programuje w GM jakieś 5 lat). Mam łodyge i poniżej kożeń, jak można sprawdzić przez łodygę czy kożeń ma wodę, a następnie dodać wodę do łodygi i ująć z korzenia. Czyli:

 

GML
if woda<max_woda

{

if place_meeting(x,y+16,obj_kozen) and (czy kozen ma wode)

 

{

woda+=1;

(zabranie wody kozeniu)

 

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z tym instance_nearest mi nie pasowało. Bo woda będzie się też transportować między kawałkami rośliny i wtedy jak by był u góry i z lewej kawałek, to który bliższy? Czyli tak jak mówił Edi.

Spróbuje z tym id.

 

edit: a dało by radę instance_nearest(x,y+16,obj_korzen)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...