Gość Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 xxx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Po prostu ustawiasz minimalną i maksymalną wartość index'a w spricie. Maksymalna jest zawsze 3 a minimalna zmienia się z kierunkiem. Robisz tak: create GML min_klatka=0; max_klatka=3; klatka_dodawanie=0; step GML image_index=min_klatka+klatka_dodawanie; if (idzie poziomo) { min_klatka=4; klatka_dodawanie+=1; }; else if (idzie pionowo) { min_klatka=0; klatka_dodawanie+=1; }; else { klatka_dodawanie=0 image_index=0 }; if klatka_dodawanie>=max_klatka { klatka_dodawanie-=max_klatka }; Przetestuj to ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Max klatka tym sposobem zawsze będzie wynosiła 3. Więc warunek nie będzie spełniony np gdy będzie szedł poziomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 GML (Draw) if (idzie_poziomo && image_index == 4) image_index = 0; if (idzie_pionowo && image_index == 8) image_index = 4; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Z tego, co rozumiem, gra jest w ujęciu top-down. Klatki od 0 do 3 idą w górę i w dół, pozostałe w lewo i prawo. Create: GML ind = 0 Step: GML ind += 1 if(ind > 3) ind = 0 lub, żeby zajęło mniej miejsca: GML ind = (ind+1) mod 4 Draw: GML draw_sprite(sprit,ind+sign(abs(x-xprevious))*4,x,y) Nie uwzględniłem przypadków, gdy postać stoi i gdy idzie na ukos. To już zrobisz sam ; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się