Skocz do zawartości

Zablokowane Sterowanie w TDS


maniche99

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić sterowanie jak w Starych aliensach borka, narazie mam coś takiego ale, jak zrobić żeby obracało sprita w inną stronę, mam zrobione żeby go obracało go w górę i w dół a jak na boki ?

 

GML
if keyboard_check(vk_left)

{

x-=7

}

else

if keyboard_check(vk_right)

{

x+=7

}

else

if keyboard_check(vk_up)

{

image_yscale = 1

y-=7

}

else

if keyboard_check(vk_down)

{

image_yscale =-1

y+=7

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wersję PRO?

 

jeśli tak to ten kod idzie do step event

GML
image_angle=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

 

//kod na poruszanie się

if keyboard_check(vk_left)

{

place_empty(x-7,y)

{

x-=7

}

}

else

if keyboard_check(vk_right)

{

place_empty(x+7,y)

{

x+=7

}

}

else

if keyboard_check(vk_up)

{

place_empty(x,y-7)

{

y-=7

}

}

else

if keyboard_check(vk_down)

{

place_empty(x,y+7)

{

y+=7

}

}

 

EDIT:

W aliensa borka nie grałem więc nie mam 100 procentowej pewności że to właśnie ten kod rozwiąże twój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

image_angle = 0; jak w prawo idzie

90 jak w dół

180 w lewo

270 w górę

 

i sprite musi byc w prawo obrocony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki anty, tylko 90 w górę, a 270 w dół, a mam jeszcze jedno pytanie: co zrobić, żeby pozbyć się niepotrzebnego pisania kodu, np.:

 

GML
if.......relase(up),down,right,left.

{

}

 

Co zrobić żeby nie pisać tego tak:

 

GML
if keyboard_check_released(vk_up)

{

}

 

 

if keyboard_check_released(vk_down)

{

}

 

 

if keyboard_check_released(vk_left)

{

}

 

 

if keyboard_check_released(vk_right)

{

}

 

Co zrobić aby tyle kodu do tego nie pisać ? Bo do każdego i tak mam sprite_index=stance

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...