maniche99 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Jak zrobić sterowanie jak w Starych aliensach borka, narazie mam coś takiego ale, jak zrobić żeby obracało sprita w inną stronę, mam zrobione żeby go obracało go w górę i w dół a jak na boki ? GML if keyboard_check(vk_left) { x-=7 } else if keyboard_check(vk_right) { x+=7 } else if keyboard_check(vk_up) { image_yscale = 1 y-=7 } else if keyboard_check(vk_down) { image_yscale =-1 y+=7 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SKiD Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Masz wersję PRO? jeśli tak to ten kod idzie do step event GML image_angle=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) //kod na poruszanie się if keyboard_check(vk_left) { place_empty(x-7,y) { x-=7 } } else if keyboard_check(vk_right) { place_empty(x+7,y) { x+=7 } } else if keyboard_check(vk_up) { place_empty(x,y-7) { y-=7 } } else if keyboard_check(vk_down) { place_empty(x,y+7) { y+=7 } } EDIT: W aliensa borka nie grałem więc nie mam 100 procentowej pewności że to właśnie ten kod rozwiąże twój problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniche99 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Nie o to mi chodziło, chodzi mi o takie sterowanie jak w Battle City, w to napewno grałeś, nie za pomocą myszki, tylko zwykłe, 4 kierunkowe, mam wersje pro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 image_angle = 0; jak w prawo idzie 90 jak w dół 180 w lewo 270 w górę i sprite musi byc w prawo obrocony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniche99 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Dzięki anty, tylko 90 w górę, a 270 w dół, a mam jeszcze jedno pytanie: co zrobić, żeby pozbyć się niepotrzebnego pisania kodu, np.: GML if.......relase(up),down,right,left. { } Co zrobić żeby nie pisać tego tak: GML if keyboard_check_released(vk_up) { } if keyboard_check_released(vk_down) { } if keyboard_check_released(vk_left) { } if keyboard_check_released(vk_right) { } Co zrobić aby tyle kodu do tego nie pisać ? Bo do każdego i tak mam sprite_index=stance Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SKiD Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Sorry za błędną wypowiedź, próbowałeś image_angle=direction ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniche99 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Sterowanie już zrobiłem, teraz jest problem, który napisałem powyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Hm, nie rozumiem w czym teraz jest problem, jakiego kodu nie pisać? po co ci te released Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Skorzystaj z konstrukcji: GML if ( <wyrażenie> ) { (...) } else { (...) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniche99 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Bo postać mam w pełni animowaną, o jak puszcze, klawisz to żeby wyświetlała się animacja stania, ale będę musiał pisać 4 razy bez potrzeby if_keboard_check_released, chciał bym to w jednym razie napisać, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Tak jak sernat napisał, po tych wszystkich else ifach daj else i tam, żeby sie nie animowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniche99 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Ale ja chcę żeby się animowało, po puszczeniu klawisza, tylko żeby była wyświetlana inna animacja, a z else to nie jest do mojego kodu dobry pomysł, nie da się zrobić czegoś takiego ? if_keyboard_check_released(Vk_up lub vk_down lub vk_right, lub vk_lefft) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 GML if ( keyboard_check_released( vk_up ) || keyboard_check_released( vk_down ) || keyboard_check_released( vk_right ) || keyboard_check_released( vk_left ) ) { ( ... ) } Choć konstrukcja if/else bardziej wskazana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniche99 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 dzięki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi