Skocz do zawartości

Pytanie o Grawitacje


JaroPL

Rekomendowane odpowiedzi

Tworze Gre i chcem się spytać takiej rzeczy:jeśli nie ruszasz Bochatera chcem żeby animacja się zatrzymała mam taki kod

GML
if [color="#000084"]keyboard_check[/color]([color="#840000"]vk_left[/color])

{

x-=3;

if([color="#0000ff"]sprite_index[/color]!=bohater_lewo)

[color="#0000ff"]sprite_index[/color]=bohater_lewo;

}

if [color="#000084"]keyboard_check[/color]([color="#840000"]vk_right[/color])

{

x+=3;

if([color="#0000ff"]sprite_index[/color]!=bohater_prawo)

[color="#0000ff"]sprite_index[/color]=bohater_prawo;

}

if [color="#000084"]keyboard_check[/color]([color="#840000"]vk_up[/color]) && ! [color="#000084"]place_free[/color](x,y+1) [color="#0000ff"]vspeed[/color]=-10;

if [color="#000084"]place_free[/color](x,y+1) then [color="#0000ff"]gravity[/color] = 0.4; else [color="#0000ff"]gravity[/color] = 0;

 

więc co zrobić jak się zatrzymujesz bochaterem i w tym czasie zatrzymała się animacja Dziękuje za wszystkie Odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja

GML
if ( ... )

{

( ... )

}

else if ( ... )

{

( ... )

}

else

{

( ... )

}

Analogicznie do twojego przypadku:

GML
if ( keyboard_check( vk_left ) )

{

( ... )

}

else if ( keyboard_check( vk_right ) )

{

( ... )

}

else

{

sprite_index = <sprite_stoje>;

}

Lub inaczej:

GML
if ( !keyboard_check( vk_left ) && !keyboard_check( vk_right ) )

sprite_index = <sprite_stoje>;

 

+Zbigniew Wodecki dałby Ci 10 za poprawne użycie BBCode w tagu gml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...