BanDa Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Siemka ;) . Mam bohatera, zrobiłem mu animację chodzenia Event Left GML sprite_index=s_bohater_lewo if place_free(x-5,y) {x-=5} Event Left Relassed GML sprite_index=lewo_s I to samo z prawym tylko że inna animacja, inne współrzędne itp. A teraz ustawiłem sobie że przy klawiszu Event Up , mam GML sprite_index=s_up { if distance_to_object(o_ziemia) <8 sprite_index=0 } if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -7} I raz postać z animacją skakania jest na ziemi , nie kiedy biega w locie i nie umiem tego zrobić :/ Ps. if distance_to_object(o_ziemia) <8 , to dałem bo myślałem że zadziała ale nic z tego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 a ma biegać w locie, a stać na ziemi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BanDa Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Chodzi mi o to, że jak jest w powietrzu , to jest sprite że ma rozłożone ręce, a jak jest na ziemi , to sprite jak stoi , a potem jak biegnie to animacja bieganie. A bohater mi nie kiedy biega w powietrzu , a nie kiedy sprite skoku jest na ziemi :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 if keyboard_check_pressed(vk_left){ sprite_index=lewo }else if keyboard_check_pressed(vk_right){ sprite_index=prawo }else if keyboard_check_pressed(vk_up) and !place_free(x,y+1){ sprite_index=skocz vspeed-=10 } if !keyboard_check(vk_left) and !keyboard_check(vk_right) and !place_free(x,y+1) sprite_index=stoj if keyboard_check(vk_left) and !place_free(x,y+1) and place_free(x-4,y) x-=4 if keyboard_check(vk_right) and !place_free(x,y+1) and place_free(x+4,y) x+=4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BanDa Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Nie działa to.. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 https://gmclan.org/up7221_12_ruch_platformowy.html Zrobiłem Ci przykład. To bedzie dzialac :) Tak wiem, zawile to napisałem i wgl. ale działa. 600 postów!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BanDa Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Ok to działa :thumbsup: Ale jak skacze to tylko idealnie do góry, nie mogę wskoczyć na klocek , w powietrzu nie mogę się ruszyć :( @: Aaa, na tym to polega, ok dzięki ! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BanDa Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 (Nie chcę zakładać nowego tematu, a doublepost by ktoś zauważył) Wszystko pięknie ładnie ale dzieję się takie coś: ( Ten ostatni skok ) http://www.youtube.com/watch?v=gn8WQw0i7HM W o_hero , w evencie step mam: GML if (!keyboard_check(vk_left) and !keyboard_check(vk_right))or(sprite_index=s_up or sprite_index=s_up_l or sprite_index=s_up_p ) and !place_free(x,y+1) //zamiast s_up moze byc na skos w prawo sprite_index=stoj if place_free(x,y+1) vspeed+=1 if (keyboard_check_pressed(vk_left))or(keyboard_check(vk_left)and (sprite_index=stoj or sprite_index=s_bohate_prawo)) and !place_free(x,y+1){ sprite_index=s_bohater_lewo }else if (keyboard_check_pressed(vk_right))or(keyboard_check(vk_right)and (sprite_index=stoj or sprite_index=s_bohater_lewo)) and !place_free(x,y+1){ sprite_index=s_bohate_prawo } if keyboard_check(vk_up) and !place_free(x,y+1){ vspeed-=10 if sprite_index=s_bohate_prawo{ hspeed=7 sprite_index=s_up_p // tu tez }else if sprite_index=s_bohater_lewo{ hspeed=-7 sprite_index=s_up_l // tu tez }else sprite_index=s_up } if keyboard_check(vk_left) and !keyboard_check(vk_right) and !place_free(x,y+1) and place_free(x-5,y) x-=5 if keyboard_check(vk_right) and !keyboard_check(vk_left) and !place_free(x,y+1) and place_free(x+5,y) x+=5 if keyboard_check(vk_left) and keyboard_check(vk_right) and !place_free(x,y+1) sprite_index=stoj A w o_ziemia w kolizji z bohaterem: GML with(other){ if vspeed>0{ move_contact_solid(270,vspeed) speed=0 } } Co jest nie tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Co jest nie tak ? To ja chciałbym wiedzieć. Co jest źle niby w ostatnim skoku? Nie każdy wie, co chcesz osiągnąć. A, jeśli korzystasz z hspeed i vspeed to masz przegrane na starcie :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 if keyboard_check(vk_up) and !place_free(x,y+1) and vspeed=0{ vspeed-=10 if sprite_index=s_bohate_prawo{ hspeed=7 sprite_index=s_up_p // tu tez }else if sprite_index=s_bohater_lewo{ hspeed=-7 sprite_index=s_up_l // tu tez }else sprite_index=s_up } Obiekt leci w górę, dotyka kloca i spełnia warunek :) Czyli skacze jeszcze raz. Jak dodasz, że skacze tylko jak nie frunie to to pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BanDa Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Kurde... Ale teraz to niekiedy w ogóle nie skacze albo leci tyłem :( Znasz/znacie jakiś inny ruch platformowy odnoszący się do mojego tematu .? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 https://gmclan.org/index.php?plik=112 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BanDa Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Ooo, kilka razy przeglądałem te przykłady i tego nie widziałem O.o, dzięki , przyda się ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się