Cordoba Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Witam, jak zrobić tak, że jak piłka dotknie drugą piłkę, w pewną część ( np. w środek piłki ) , to piłka, która uderzała drugą piłkę, zmieni swą prędkość na większą, czyli np. z 10 na 15. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Skorzystaj z drugiej zasady dynamiki Newtona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Mógłbyś przenieś swoją wypowiedź na kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 w kolizji z piłką : GML speed += 5 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 @UP mi nie chodzi o to, że jak piłka ma kolizję z drugą piłką to zwiększa swoją szybkość, ale o to, gdy piłka uderzy drugą piłkę, w pewien punkty czyli np. dokładnie w jej środek to wtedy dopiero jej szybkość wzrasta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 jeśli chodzi o "dokładnie w jej środek" to wciśnij CENTER w sprite piłki. Kolizja będzie się zaliczała tylko w czasie dotknięcia środka, nie krawędzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Jeśli chcesz uzyskać wiarygodną fizykę piłki, musisz skorzystać z różnych wielkości fizycznych, uwzględnić prędkość obu piłek, ich masy i ich kierunków. Ale w prostszych przypadkach wystarczy im w zderzeniu zamienić prędkości i/lub kierunki. E: co do punktów zderzenia, to używaj collision_point. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 @bedziom, to wiem. Piłki lecą pod różnym kątem, więc raczej to nie to. @Muczek , uderzenia mam zrobione, chodzi mi teraz o te zmienianie szybkości piłki, jeśli uderzą w nią inne mniejsze piłki ( w jej środek ). Nie ma na to jakiegoś w miarę prostej funkcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Nie no - albo to jest banalne albo Cię naprawdę nie kapuję... Kolizja o_pilka z o_mala_pilka GML speed+=1 + klocek odpowiadający za odbijanie się (gdzieś w sekcji Move) -- jeśli chodzi o "dokładnie w jej środek" to wciśnij CENTER w sprite piłki. Kolizja będzie się zaliczała tylko w czasie dotknięcia środka, nie krawędzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Myślę, że teraz zrozumiesz, jeśli nie trudno. https://gmclan.org/up6767_6_rysunek.html EDIT: Pytanie uważam za nie ważne, gdyż problem został rozwiązany, prze zemnie. Wszystkim tym, którzy próbowali pomoc z góry dzięki, za chęci. TEMAT ZAMYKAM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi