Skocz do zawartości

event draw w objekcie


gol350

Rekomendowane odpowiedzi

mam objekt1 ustawiony w roomie na pozycji x =0 , y = 0 .

 

w obiekcj1 w event draw mam kod ktory rysuje inny obiekt po najechaniu przez objekt1 na dana pozycje.

 

nie wiem dlaczego jak ustawie objekt w roomie na pozycji x = 0 i y = 0 to ten inny objekt nie pojawia sie po najechaniu przez objekt1 na dana pozycje.

 

pytanie dlaczego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klopot nie w tym jak spowrotem odrysowac sprita ktory znikl bo dodalem event draw.

ale w tym ,ze nie wchodzi w warunek tak jakby byl niespelniony , a przeciez jest spelniony bo w warunku dalem

if (x == 64 && y == 64)

no a objekt najezdza na te wspolrzedne.

warunek byl dany w event draw i czytalem gdzies ze to niewskazane dawac warunki w draw .

moze w tym sek.

jesliby tak bylo to gdzie w takim razie mam dac warunek jak chce zeby po spelnieniu jego cos narysowalo.

bo przeciez akcji draw_cos_tam nie moge dac w innym evencie niz event draw bo mi nic nie narysuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz od poczatku ,bo to nic nie pomoglo.

 

w draw mam tak:

 

GML
{

 

{

 

draw_sprite(sprite0,-1,48,48);

 

relative = true;

 

}

 

 

 

if (x == 45 && y == 48)

 

{

 

z = 1;

 

draw_text(120,130, "z = " + string(z));

 

}

 

}

 

 

 

 

w event key press (left) mam tak:

 

GML
x -= 1;

 

 

 

caly kod mam napisany w objekcje bez sprita. po tym kodzie nie chce mi sie poruszac sprite0. jak nacisne strzalke w lewo to sprite0 nie porusza sie. wiem ,ze cos schrzanilem z tym relative = true ,bo wczesniej jak rysowalem sprita klockiem to tam zaznaczalem relative i sprite0 poruszal sie po wcisnieciu strzalki w lewo. znowu jak jak narysuje sprita klockiem to nie rysuje sie zmienna z .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
{//wykasuj ta klamre

 

{//wykasuj ta klamre

draw_sprite(sprite0,-1,x,y);

 

relative = true;

 

}//wykasuj ta klamre

 

 

if (x == 45 && y == 48)

 

{

 

z = 1;

 

draw_text(120,130, "z = " + string(z));

 

}

 

}//wykasuj ta klamre</span></span>

 

i moze bedzie chodzic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML{//wykasuj ta klamre

 

 

{//wykasuj ta klamre

 

draw_sprite(sprite0,-1,x,y);

 

relative = true;

 

}//wykasuj ta klamre

 

 

 

if (x == 45 && y == 48)

 

{

 

z = 1;

 

draw_text(120,130, "z = " + string(z));

 

}

 

}//wykasuj ta klamre

 

i moze bedzie chodzic :)

 

 

 

 

nic to nie dalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...