gol350 Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 mam objekt1 ustawiony w roomie na pozycji x =0 , y = 0 . w obiekcj1 w event draw mam kod ktory rysuje inny obiekt po najechaniu przez objekt1 na dana pozycje. nie wiem dlaczego jak ustawie objekt w roomie na pozycji x = 0 i y = 0 to ten inny objekt nie pojawia sie po najechaniu przez objekt1 na dana pozycje. pytanie dlaczego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Nie rozumiem z tego dużo, ale draw_sprite_ext(sprite_index,-1,x,y,image_xscale,image_yscale,direction,c_white,1) powinno pomóc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 dzieki ,ale ta funkcja jest dostepna w pro . a czy nie mozna inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Znaczy, jak rysujesz coś w draw to obiekt "znika", czyli nie jest rysowany. Trzeba go narysować. draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) można zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 klopot nie w tym jak spowrotem odrysowac sprita ktory znikl bo dodalem event draw. ale w tym ,ze nie wchodzi w warunek tak jakby byl niespelniony , a przeciez jest spelniony bo w warunku dalem if (x == 64 && y == 64) no a objekt najezdza na te wspolrzedne. warunek byl dany w event draw i czytalem gdzies ze to niewskazane dawac warunki w draw . moze w tym sek. jesliby tak bylo to gdzie w takim razie mam dac warunek jak chce zeby po spelnieniu jego cos narysowalo. bo przeciez akcji draw_cos_tam nie moge dac w innym evencie niz event draw bo mi nic nie narysuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) if xx=64 and yy=64{ rysuj_to_co_chcesz } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 czy te zmienne xx i yy trzeba zadeklarowac w event create tak: xx = x; yy = y; bo ja tak zrobilem i nic nie wyszlo. jak niezadeklaruje to mi wywala blad. co zrobic. pomoz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Zamiast xx miało być x, a zamiast yy - y :) Sorki za błąd :P A jeszcze powiedz, obiekt zmienia direction (obraca się)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 jeszcze raz od poczatku ,bo to nic nie pomoglo. w draw mam tak: GML { { draw_sprite(sprite0,-1,48,48); relative = true; } if (x == 45 && y == 48) { z = 1; draw_text(120,130, "z = " + string(z)); } } w event key press (left) mam tak: GML x -= 1; caly kod mam napisany w objekcje bez sprita. po tym kodzie nie chce mi sie poruszac sprite0. jak nacisne strzalke w lewo to sprite0 nie porusza sie. wiem ,ze cos schrzanilem z tym relative = true ,bo wczesniej jak rysowalem sprita klockiem to tam zaznaczalem relative i sprite0 poruszal sie po wcisnieciu strzalki w lewo. znowu jak jak narysuje sprita klockiem to nie rysuje sie zmienna z . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Relative w klocku, to co innego. Robi, że pozycja 0,0 to x,y. Jeśli w strzelace w lewo masz x-=1, to w kodzie powinieneś mieć draw_sprite(sprite0,-1,x,y) x i y to pozycja obiektu. A to relative możesz wywalić :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 zrobilem jak mowisz i jak nacisne strzalke w lewo to sprite0 nie porusza sie wogole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 event keyboard(nie pressed, pressed wykonuje się tylko raz - jak klikniesz. Klikaj cały czas to zobaczysz, że się rusza) x-=1 draw draw_sprite(sprite0,-1,x,y) I musi działać :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 zrobilem jak mowisz i jeszcze nie porusza sie sprite0. oprocz tego co napisales w draw mam jeszcze ten warunek co pisalem wczesniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 W takim razie: Na pewno masz draw_sprite(sprite0,0,x,y)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 GML {//wykasuj ta klamre {//wykasuj ta klamre draw_sprite(sprite0,-1,x,y); relative = true; }//wykasuj ta klamre if (x == 45 && y == 48) { z = 1; draw_text(120,130, "z = " + string(z)); } }//wykasuj ta klamre</span></span> i moze bedzie chodzic :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 a wlasnie ze nie bo mam tak: draw_sprite(sprite0,-1,x,y); za x i y podstawilem wspolrzedne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 No jak za x,y wstawiłeś współrzędne to się nie dziw czemu nie chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 GML{//wykasuj ta klamre {//wykasuj ta klamre draw_sprite(sprite0,-1,x,y); relative = true; }//wykasuj ta klamre if (x == 45 && y == 48) { z = 1; draw_text(120,130, "z = " + string(z)); } }//wykasuj ta klamre i moze bedzie chodzic :) nic to nie dalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 "x" i "y" muszę zostać jeśli chcesz aby sprite się ruszał, ponieważ x i y to współrzędne obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 "x" i "y" muszę zostać jeśli chcesz aby sprite się ruszał, ponieważ x i y to współrzędne obiektu. no ale jak zostawie x i y to mi narysuje sprita na wspolrzednych 0 i 0. a ja chce inne wspolrzedne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 NIE, narysujesz sprita na współrzędnych obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 NIE, narysujesz sprita na współrzędnych obiektu. o kućwa ,ale mi sie po.......ało. to poprostu w roomie ustawic objekt na wspolrzednych jakich chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Tak, a jeśli przesuwasz obiekt (np strzałkami ) to jeśli sprite ma ustawioną pozycje x,y to go też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 cos nie mysle no w kazdym razie dzieki wszystkim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 <facepalm> To ja się tu męczę, a Ty ustawiasz co innego i mówisz, że nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 sorry ale cos za bardzo sie mi poje...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się