Piedro Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 w jaki sposób można zrobić view dla 2 graczy taki jak w New Super Mario Bros Wii (pokazane na filmiku jakby ktoś nie wiedział o co chodzi). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Przerób mój przykład od splitcreen'a - kliks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 obejrzałeś filmik Bedziom? W grze jest łagodny zoom in i zoom out Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Aaa... O to Ci chodziło... To sorki ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Proszę https://gmclan.org/up7191_12_h.html musisz go tylko dopracować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Proszę https://gmclan.org/up7191_12_h.html musisz go tylko dopracować. twój przykład jest dobry ale nie mogę go ustawić: -jak są blisko siebie to nie ma być zniekształceń -jak Mario (lub Luigi) odejdzie na ileś tam px od swego brata to view ma się zmniejszać do pewnego momentu a potem zaczyna śledzić brata najbardziej z przodu -jak Mario dogania Luigiego to wiew ma wrócić do pierwotnego stanu (to na razie jest) EDIT: @Edipl napiszesz jakieś adnotacje bym wiedział dokładnie co każda linija kodu robi i jakie wstawiać liczby(zależne od czego), to sam spróbuję się z tym uporać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 GML najb=instance_nearest(0,0,par) // szuka najbliższego gracza od pozycji 0,0 najd=instance_furthest(0,0,par) // szuka najbardziej oddalonego gracza od pozycji 0,0 view_xview=max(najb.x-60,0) // ustawia x viewa view_yview=mean(najb.y,najd.y)-(view_hview/2) // oblicz średnią wysokość najbliższego i najdalszego gracz, // i ustawia y viewa view_wview=max(min(najd.x-najb.x+120,1024),320)// ustawia szerokość viewa względem najbliższego i najdalszego gracza view_hview=view_wview*0.75// ustawia wysokość viewa względem szerokości(proporcje)</span></span> ad1. Tzn? piksele? ad2. Dodaj po najd=... GML if najd.x-najb.x>ileś px {view_object=najd}else{dalszu kod}// jakoś tak</span></span> Edit:Odoośnie ad2 dodaj w pierwszych klamrach wysokość i szerokość viewa np: view_wview=1024 view_hview=768 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 nie mogę tego zrobić, chyba podeślę plik ( z jednym nieruchomym viewem o wymiarach minimalnych) (maksymalny to 2 razy wiekszy) Pliczek (gmk) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Proszę: https://gmclan.org/up7191_12_mario2players__1_.html Tylko coś jest źle, bo na początku robi taki jakby przeskok, nie masz czegoś w kodzie żeby ustawiało view? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 no właśnie obejrzałem cały kod i wszystko co z viewem związane jest w obiekcie control nie wiem co powoduje te przeskoki ale muszę powiedzieć że kawał świetnej roboty jestem pod wrażeniem :) Edit Dobra będzie w mojej grze 2 Player na zmianę (porzucam pomysł ala nsmb wii) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się