Nubosabuk Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Chcę stworzyć panel, na którym będą wszelakie przyciski. Chcę wykorzystać do tego surface, lecz dodanie kodu, który jest poniżej, powoduje, że gra bardzo długo się uruchamia. Wydaje mi się, że coś robię nie tak. To jest moje pierwsze wykorzystanie surface i nie znam jeszcze wszystkich aspektów z nimi związanych. //W create mam coś takiego: GML //tworzenie surfacea dla panelu panelSurf=surface_create(l,view_hview[0]) //ładowanie grafik do panelu textura_panelu=sprite_add('zasoby/textura_panel_192x192.png',1,0,0,0,0); //wypełnienie surface tekstura surface_set_target(panelSurf); draw_sprite_tiled(textura_panelu,0,0,0); surface_reset_target(); //usuwanie wykorzystanej grafiki sprite_delete(textura_panelu); // a w Draw rysuję surface Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 toz to najszybsze rozwiazanie jakie jest, problemem moze byc co najwyzej karta graficzna (?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nubosabuk Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 z tym surfejsem gra wczytuje się 32 sekundy, bez niego zaledwie około 1s. Karta graficzna to GeForce 8800GTS 512, co prawda ma już parę latek ale nadal wymiata w innych grach, więc wątpię aby to było przyczyną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 surface_create(l,view_hview[0]) jakie to ma rozmiary? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nubosabuk Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 192 na 1050 w moim wypadku, a tekstura ma 192x192 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 mozesz zrobic 3 rzeczy: a)zmniejsz rozmiar surfacea b)sprobuj z innymi tilesetami c)sprobowac zrobic to bez surfacea Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nubosabuk Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 zrobiłem jeszcze inaczej GML //tworzenie surfacea dla panelu panelSurf=surface_create(l,view_hview[0]) //ładowanie grafik do panelu textura_panelu=sprite_add('zasoby/textura_panel_192x192.png',1,0,0,0,0); //wypełnienie surface tekstura surface_set_target(panelSurf); for (a=0;a<view_hview[0];a+=192) { draw_sprite(textura_panelu,0,0,a); } surface_reset_target(); //usuwanie wykorzystanej grafiki sprite_delete(textura_panelu); teraz śmiga B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się