Skocz do zawartości

Problem z dzwiękiem, z drawem, z amunicją, z Life, z okienkami do rozmowy


Kamlot

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilka problemów i nie chce do każdego z nich robić nowy topic więc daje wszystko tutaj

 

1.Otóż mam pewien problem co do dzwięku, moja postać rzuca fuma shurikenami które wbijają sie w ściane i wydają dzwięk wbijanego ostrza, i tu wszystko idealnie działa z tym że co jakiś czas zdażą sie że wbija się za głęboko i wtedy obiekt Fuma shurikena jest na obiekcie Block czyli na tym na ktorym sie powinien zatrzymać i wydać raz dzwięk, ale gdy jest na nim dzwięk leci w nieskonczoność, czy można jakoś tak zrobić by Fuma hsuriken za bardzo czasami się nie wtapiał w obiekt, na którym ma się zatrzymać?

 

2. W mojej grze na lewym górnym rogu ekranu jest avatarek mojej postaci obok paska HP zriobiony opcją draw, i chce zrobić taki patent jak w Doomie że co założmy 20 HP mniej avatarek postaci zmienai się na coraz bardzije pokrwawionego, jak tego dokonać?

 

3. W mojej grze narazie mam 2 bronie i gdy się je weźmie ukazuje sie ich zminimalizowana ikonka obok avatarku postaci, i chce zrobić coś takiego by obok tych ikonke pojawiała się jeszce ubywająca po strzale liczba amunicji tej broni, jak tego dokonać?

 

4. W mojej grze zamiast Health dałem opcje Life żeby móc zastąpić ilość Life imagem, czyli spritem. i chciałbym sie dowiedzieć jak zrobić ograniczenie na to Life że max ma być 100? bo narazie co nie wezme czegoś do uleczania to wychodzi mi ponad 300

 

5. Jak zrobić okienka rozmowy i wyboru? tzn że bochater podchodzi do NPC stojącego gdzieś na planszy i wtedy pojawia sie po naciśnieciu spacji okienko w którym NPC mówi daną kwestie i stawia wybór planszy?

 

 

 

Przepraszam jeżeli pytania są nieco głupie, ale jestem dość początkującym w GM, więc prosiłbym o wyrozumiałość i w miare łatwe i zwięzłe wytłumaczenie :P z góry wielkie dzięki za pomoc :]

 

Acha, i mam jak coś to GM. 6 bez rejestracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. i 4. też za pomocą warunków. :)

 

1. W create tych shurikenów daj np. ruch=1; a w kolizji ze ścianą if ruch=1 {ruch=0; sound_play(dzwiek);}

 

4. Użyj if i znaków mniejszości i większości. Pokombinuj. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...