Skocz do zawartości

Poruszanie po siatce (izometria)


Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem dużo przykładów poruszania po siatce, sam też mam jeden swój, ale żaden nie poruszał problemu poruszania się po ukosie zamiast jak w widoku top down. Wie ktoś jak coś takiego zrobić? Gdybym nie robił tego w izo pewnie obyłoby się bez pisania lamerskich tematów na forum :X.

 

Chodzi o coś takiego

tactics_ogre_let_us_cling_together_psp1299122302.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelicznik:

top-left: x -= v * 2; y -= v;

top-right: x += v * 2; y -= v;

bottom-right: x += v * 2; y += v;

bottom-left: x -= v * 2; y += v;

 

na ruch, gdzie kierunek jest dowolny, uzywasz lengthdirow, a wartosc x mnozysz przez 2, lub y dzielisz na 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie tego http://testgmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=441280 rysuje siatke (sam zkodziłem sobie rysowany wskaźnik). Dziękuje psyś za przelicznik x do y ale teraz nie mam pojęcia jak zrobić szukanie drogi coś w ten sposób:

asdf.png

Chodzi o to, żeby poruszał się zgodnie z siatką, ale w ruchu izometrycznym. Nie powiem, trochę to przerasta mnie, bo nie miałem nigdy z styczności z izometrią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gmowe mp_potential_path ma bodajze opcje izometrii, jak kodowalem paqoowi AI strategii, to na cos takiego sie natrafilem, jak nie ma, to musisz zaimplementowac algorytm A* samemu. Jest po polsku opisany w internecie (algorytm Astar)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...