Nubosabuk Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 mam problem: tworzę mapę całego rooma, w którym znajduje się galaktyka. Wcześniej działało to bardzo ładnie lecz mało optymalnie, bo cały poniższy kod(oprócz ostatnich kilku linijek) był wykonywany w draw. Teraz chcę zrobić mapę, którą zapisuję do pliku, a następnie gdy w grze chcę wyświetlić mapę ładuję ten plik. Problem w tym, że obrazek mapy jest czarno-biały. Poniższy kod działał wcześniej poprawnie ze wszystkimi kolorami jakie chciałem. Co jest nie tak? GML { //czarny prostokat na ktorym zostana wyrysowane gwiazdy draw_set_color(c_black); global.x1=view_xview[0]+obj_panel.l; global.y1=view_yview[0]; global.x2=view_xview[0]+view_wview[0]; global.y2=view_yview[0]+view_hview[0]; draw_rectangle(global.x1,global.y1,global.x2,global.y2,0); //obliczenie skali dla mapy global.skala_x=round(room_width/(global.x2-global.x1)); global.skala_y=round(room_height/(global.y2-global.y1)); //rysowanie............................................... instance_activate_object(obj_gwiazda); with(obj_gwiazda) //wyświetlanie gwiazd na mapie { if l_planet<=5 { draw_sprite_ext(spr_minimapa_kropki,0,global.x1+round(x/global.skala_x),global.y1+round(y/global.skala_y),1,1,direction,image_blend,image_alpha); //kolor gwiazdy na mapie image_blend=col1; } else { draw_sprite_ext(spr_minimapa_kropki,1,global.x1+round(x/global.skala_x),global.y1+round(y/global.skala_y),1,1,direction,image_blend,image_alpha); image_blend=col1; } } //zapisywanie mapy do pliku................................. { var fname; fname = 'map'; screen_save_part(fname+".png",obj_panel.l,0,view_wview[0]-panel.l,view_hview[0]); } instance_deactivate_object(obj_gwiazda); //wczytywanie mapy jako sprite global.map=sprite_add('map.png',1,0,0,0,0); } EDIT: Już sobie poradziłem, nie wiem dla czego, ale wystarczyło w miejsce image_blend w draw_sprite_ext od razu wpisać zmienną col1, zamiast zmieniać ją potem. w sumie nie wiem dlaczego tak zrobiłem wcześniej, bez sensu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się