MB22 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Mam problem. W grze mam maga, który jak nacisnę "1" i nie ide do przodu ani do tyłu to ładuje zaklęcie i po 3 sekundach wyczarowuje kule ognia, ale jak w czasie ładowania pójdę do przodu to pasek ładowania znika, ale jak przed upływem 3 sekund puszcze strzałkę do przodu, to ładuje dalej, a chcę żeby podczas ruszenia się przerwało ładowanie. W "1" mam to: GML if (global.mana>=15) and free=true and cast=true { alarm[ 1 ] = room_speed*3; alarm[ 2 ] = room_speed*3; } W alarm 2 to: GML if cast=false exit; { a = instance_create(x,y,MK); a.speed = 15; a.direction = Mag.direction; global.mana-=15; } W draw ładowania to: GML if cast=false exit; { ... } W step to: GML ... if ( keyboard_check( ord('W') )) {speed = 5; cast=false;} else if ( keyboard_check( ord( 'S' ) )) {speed = -3; cast=false;} else {speed = 0; cast=true;} ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 post do usunięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Po 1 nie GML if cast=false exit; tylko: GML if cast=true , po to są ify żeby nie używać exit. Dlaczego nie exit? Bo wywala on cały kod w danym evencie. Czyli wszystko co pod nim się znajduje nie zostanie wykonane. GML if (global.mana>=15) and free=true and cast=true CO to ku### jest???!!!????! GML if (global.mana>=15 and free=true and cast=true)Co do pytania to gdzieś w step wstaw: GML if (xprevious != x or yprevious != y){cast = false} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 GML if (global.mana>=15) and free=true and cast=true CO to ku### jest???!!!????! Eee... Kawałek kodu. Do tego działającego. Oczywiście dałoby się to uprościć: GML if(global.mana >= 15)&&(free)&&(cast) Co do pytania: w naciśnięciu "1" usuń linijkę z alarm[2] i wstaw w Alarm 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MB22 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Nadal nie przerywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się