Matthew Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Właśnie jak zrobić cienie? Nie chcę MGŁY, tylko cienie. Słyszałem o DarkHDL, ale co to jest i GDZIE to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 26 Lipca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Cienie w jakim sensie? Ja bym zrobił rysowanie pod obiektem tego samego sprita z przezroczystością i blend modem na czarny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Jemu chodzi chyba o 3d. Sciągnij plik 3rdperson.rar http://www.gmclan.org/up863.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 27 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Jemu chodzi chyba o 3d. Nie, chodzi mi o 2D. Co do pomysłu Ranmusa: sprawdzę... Łe, to nie to. Mógłby ktoś dać definicję blendów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 draw_set_blend_mode(mode) Indicates what blend mode to use. The following values are possible: bm_normal, bm_add, bm_subtract, and bm_max. Don't forget to reset the mode to normal after use because otherwise also other sprites and even the backgrounds are drawn with the new blend mode. draw_set_blend_mode_ext(src,dest) Indicates what blend mode to use for both the source and destination color. The new color is some factor times the source and another factor times the destination. These factors are set with this function. To understand this, the source and destination both have as red, green, blue, and alpha component. So the source is (Rs, Gs, Bs, As) and the destination is (Rd, Gd, Bd, Ad). All are considered to lie between 0 and 1. The blend factors you can choose for source and destination are: bm_zero: Blend factor is (0, 0, 0, 0). bm_one: Blend factor is (1, 1, 1, 1). bm_src_color: Blend factor is (Rs, Gs, Bs, As). bm_inv_src_color: Blend factor is (1–Rs, 1–Gs, 1–Bs, 1–As). bm_src_alpha: Blend factor is (As, As, As, As). bm_inv_src_alpha: Blend factor is (1–As, 1–As, 1–As, 1–As). bm_dest_alpha: Blend factor is (Ad, Ad, Ad, Ad). bm_inv_dest_alpha: Blend factor is (1–Ad, 1–Ad, 1–Ad, 1–Ad). bm_dest_color: Blend factor is (Rd, Gd, Bd, Ad). bm_inv_dest_color: Blend factor is (1–Rd, 1–Gd, 1–Bd, 1–Ad). bm_src_alpha_sat: Blend factor is (f, f, f, 1); f = min(As, 1–Ad). For example, the normal blending mode sets the source blending to bm_src_alpha and the destination blending to bm_inv_src_alpha. Don't forget to reset the mode to normal after use because otherwise also other sprites and even the backgrounds are drawn with the new blend mode. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 27 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Dobra cienie zrobię. Dopiero TERAZ próbuję zrobić MGŁĘ. Ale z surfacami mogę sobie poradzić. Co do cieni: gdy robię tak jak powiedział Ranmus mury sprawiają wrażenie lewitujących. Nie mam pomysłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 To ściągnij DarkHDL :) . Jakoś wszyscy umieją znaleźć, czemu ty nie możesz :) ? Dam ci małą podpowiedź: http://forums.gamemaker.nl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 27 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Jestem właśnie na stronie i szukam. W downloads czy resources? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Dałem ci link na oficjalne forum. Tam jest magiczna wyszukiwarka :D . Na stronie głównej to nie znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cobra Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 A ja ci powiem że też czegoś takiego szukałem i jest temat na forum. Coś ze światłami czy coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 27 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 roar! żeby skorzystać z wyszukiwarki muszę być zarejestrowany i zalogowany! No dobra, dobra... rejestruję się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 27 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Dobra, zrobiłem zjawisko dnia i nocy, właściwie godzin. Sprawy wyglądają tak: 1. Objekt "Drawing" rysuje to co potrzebne. Dałem tam draw_rectangle w kolorze czarnym z alphą odpowiednią dla godziny. Teraz, jak zrobić aby narysować kółko tak aby tam gdzie ono jest nie było tego prostokąta. 2. Gdy robię jak Ranmus powiedział skrzynki sprawiają wrażenie lewitujących, propozycje? 3. DarkHDR (nie DarkHDL) jest strasznie pogmatwane i gdybym dodał go do gry to mógłbym się pogubić. EDIT: do 1: tzn. jak wypalić dziurę w prostokącie, który jest narysowany na całym ekranie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 3. DarkHDR (nie DarkHDL) jest strasznie pogmatwane i gdybym dodał go do gry to mógłbym się pogubić. ee tam, tylko na pierwszy rzut oka. Zresztą większości sckryptów nie musisz nawet ruzać. Ja używająć DarkHDR zmieniłem tylko sprity, kolorki i wielkość źródeł światła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 28 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Dobra, wszystkim dzięki za pomoc, a temat zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi