Młody Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 A więc tak , chodzi o ten kod 13. Jak zrobić grawitację w grze platformowej? Najpierw tworzymy obiekt blok, po którym będzie chodził bohater. Należy pamiętać, że blok ma być solid. Następnie robimy obiekt hero, któremu w "step" wklejamy kod: gml: if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} Przy kolizji z blokiem: gml: move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 Przy naciśnięciu klawisza w prawo: gml: if place_free(x+4,y) {x+=4} Przy naciśnięciu klawisza w lewo: gml: if place_free(x-4,y) {x-=4} Przy naciśnięciu klawisza w górę (skakanie): gml: if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10} Więc teraz omówię pierwsze problemy , po wgraniu do gry tych kodów grawitacja działa , gdy zabraknie podłogi , spada , ale gdy naciskam w lewo lub prawo porusza się jedynie o jeden pixel w daną stronę ... skakanie jest ok . Może ktoś wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje , oraz poprawi ten kod ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Event Keyboard, nie Key Press. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 lub zamień w poruszaniu x na hspeed, ale wtedy będzie lipa lepiej zmień już na keyboard_check Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 dzięki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się