Pablo-GM Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Witam mam drobny dylemat związany ze sklepem w mojej grze przedstawię teraz kod , a w dalszej części postu problem . Create o_player : GML global.sklep_siergiej=false Step Event: GML if global.sklep_siergiej=true { instance_create(view_xview[0]+80,view_yview[0]+70,o_sklep_siergiej); global.sklep_siergiej=false; } if distance_to_object(o_kupujesz_siergiej) >= 1 { with(o_sklep_siergiej) { instance_destroy() } with(o_m16_buy) { instance_destroy() } with(o_ak47_buy) { instance_destroy() } with(o_g36_buy) { Collision Event with object o_kupujesz_siergiej: GML global.sklep_siergiej=true; Object o_sklep_siergiej Create : GML instance_create(1130,670,o_saiga_buy); instance_create(1230,670,o_g36_buy); instance_create(1330,670,o_m16_buy); instance_create(1430,670,o_ak47_buy); Object o_saiga_buy Create: GML image_speed=0; image_index=0; Key Press Event for 1-key Key: GML koszt=2500; if (global.kapsle >= koszt) { global.kapsle -= koszt global.saiga=1 instance_destroy(); } else { } Adekwatnie do tego tworzyłem obiekty typu o_ak47_buy , o_g36_buy ,o_saiga_buy, o_m16_buy . Teraz postaram się przedstawić problem który polega na tym , iż gdy wcisnę dany przycisk np 1 - broń kupuje się non stop i powstaje straszliwy bug . Prosiłbym o pomoc . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Nadal nie poradziłem sobie z problemem , proszę o pomoc :< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Jeśli to pomoże to zrób tak że jak kupisz broń to wartość zmiennej=1 i wartość zmiennej nie może przekroczyć 1 oczywiście odwołując się do danego objectu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Raczej to nie pomoże : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 A jak dałeś ? keyboard_check czy keyboard_check_press . Wiem że to głupie i pewnie wiesz czym się to bendzie różniło (1 opcja po wcisnięciu klawisza jest można powiedzieć zapętlona ,druga zaś dzieje się tylko kiedy jest wciśnięty) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Key Press Event for 1-key Key Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Ale widzisz błąd nie polega na tym , że nie kupuje broni - zaś problem w tym , że po wciśnięciu przycisku broń kupowana jest bez przerwy / non stop. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 To może po kupieniu daj exit; choć niewiem czy to ci w czymś nie przeszkodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 A gdzie korzystasz z "global.saiga"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 W kontrolerze i obiekcie player ale sądzę , że tu saiga nie ma nic wspólnego . W sumie to mam rozwiązanie błędu tylko nie potrafię tego odzwierciedlić w kodzie - mianowicie : Gdy stoję na obiekcie o_kupujesz_siergiej zmienna ciągle zmienia się na true i w tym przypadku o_sklep_siergiej tworzy ciągle nowe to ikonki z broniami . Także nadal nie wiem jak uporać się z tym topornym systemem sklepu : D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Odświeżam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 To dodaj drugą zmienną która po utworzeniu broni zmienia się na true. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Ja misiek dziękuje za twoje wyborne rady ale daruj sobie takie pisanie .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 To inaczej, wyślij projekt sklepu a ja ci to poprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Masz go napisanego w pierwszym poście -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 GML if global.sklep_siergiej=true && zmienna=0 { instance_create(view_xview[0]+80,view_yview[0]+70,o_sklep_siergiej); global.sklep_siergiej=false; zmienna=1 } if distance_to_object(o_kupujesz_siergiej) >= 1 { zmienna=0 with(o_sklep_siergiej) { instance_destroy() } with(o_m16_buy) { instance_destroy() } with(o_ak47_buy) { instance_destroy() } with(o_g36_buy) { I oczywiście w create: zmienna=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Rzeczywiście działa , dziękuję . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi