I am vader Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 (Nazwy i zalozenia teoretyczne) Cześć. Posiadam obiekt ze spritem Sprite1 i maską Mask1 Sprite1 obraca sie do myszki metodą GML image_angle=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) Direction nie jest zmieniany totez maska Mask1 nie powinna sie obracac. Pomimo tego czasami w grach zdarza sie ze stojac pod sciana i obracajac sie nie mozna sie ruszyc tak jakoby maska sie obrocila i wciela w obiekt solidny. Wytlumaczy mi ktos czemu takie sytuacje sie zdarzaja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Maska zależy od image_angle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Pod jakim względem? Pozycji? Obrotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Jeśli się nie mylę, to od image_angle zależy obrót maski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 A nie od direction? Maska przecież jest maską a nie jakimś reprezentatywem obiektu. Edit: Z ciekawosci sprawdzilem. Masz racje. Przykladowo jesli zmieniam direction a nie image_angle kodem z 1 postu, a potem w drawie rysuje z obrotem direction maska sie nie tnie, w porownaniu do braku drawa i obracaniem image_angle. Dzieki Tobie jesli bede potrzebowac tej wiecy nie bedzie mi sie ciac postac :*. Dziekuje. Zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi