Madness Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 To już chyba moja ostatnia prośba o pomoc ^^ bo koniec końców gre powinienem napisać sam B) Niewiem dokładnie czy to pytanie dla zaawansowanych czy też nie :rolleyes: ale temat postawiłem tutuaj ;d Jak zrobić żeby pliki zamiast all w exe (tzn. muza ,sprity,roomy) były odczytywane z folderów.. Jeśli gnysek przeczyta ten temat to chodzi mi o takie coś jak w almorze jest folder Music , Sound a nawet do ss'ów :P jeśli ktos może powiedzieć za pomocą jakich komend gra ma odczytywać pliki z folderu a potem je np.: odpalić to to bendzie najprawdopodobniej moja ostatnia prośba.. Widziałem podobne coś w Edytorze lvl'i tyle że tam odczytywało pliki z rozszerzenia *.ini a to nie było dla mnie zbyt pomocne^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 TUTAJ Mamy linkować Ci każdy ten temat? Wszystko o co pytasz było na tym forum juz setki razy, użyj chociaż raz wyszukiwarki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Człowieku wpisywałem ale inczej... myślisz że jestem taki głupi żeby załozyć 50 ten sam temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Może poszukaj w dziale "Changing Resources" w dokumentacji GM-a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 GML twojnowysprite=sprite_add("katalog_ze_spritem/nazwa_sprita.jego_rozszezenie",1,1,1,xorigin_zwykle_0,yorigin)//na sprite twojamuzyczka=sound_add("znowu_sciezka_do_pliku",1,0); twojnowybackground=background_add("sciezka",0,1); z roomami to juz inna, trudna sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Czemu trudna? Wystarczy plik ini, jakaś pętla i funkcja instance_create() :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Dobra dobra all mam.... Tylko teraz jak zrobić żeby to się ładowało przy tym jak ładuje się exe .... Dlatego mówiłem że ,jakby gnysek to czytał to żeby pomógł ;] i że jak w almorze.. W almorze jest tak że jak odpalisz gre to pisze ci loading music itp. i wtedy ładuje poszczególne pliki.... Chodzi mi o tzw. ,,LoadingBar" przy właczeniu exe żeby to wtedy się ładowało EDIT: Co do roomów to jest to w edytorze lvl'i z przykładów więc jakoś to z tamtąd wiciągne ^^ Tylko teraz jak powyżej powiedziałem żeby to sie ładowało podczas LoadingBar oprócz lvli no bo lvl bendzie się ładował jak da się Start Game Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Robisz zmienna w której zapisujesz aktualny postęp i tą w której jest ilość wszystkich plików do załadowania. Gdy załadujesz jakiś plik dodajesz do zmiennej postępu 1 i tak w kółko. Gdy zmienna osiągnie 100% to przenosi do roomu gry. Easy. Żeby się nie zawieszało to skorzystaj z wątków by snake. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Spróbuje tak zrobić: Zrobie 2 zmienne GML ilosc_plikow=24 postep=0 draw_healthbar (x1,y1,x2,y2,postep,......) Co załadowany plik pójdzie ileś tam procentów a przy 100% czeka te 2s i przenosi... Mysle że o to ci chodziło ;] EDIT: Tylko jeszcze 1 ^^ sory bo powinienem odrazu o to zapytać ... jaka jest komenda na sprawdzanie czy plik został załadowany bo bez tego ani rusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Jeśli zmienna do której ładujemy plik nie jest równa 0 to znaczy że został załadowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Niezbyt rozumiem o co ci chodzi ...Chodzi ci o to żeby do zmiennej podłączyć funkcje tzn. GML zmienna=sound_add (......) if zmienna=sound_add..... {zmienna=true} a potem: if zmienna=true { zmienna+=1; } Bo jak nie o to to niewiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Nie potrzebne zabawy z kodem :P Gdy gm załaduje plik do dopiero przejdzie do następnej lini z funkcją. Jeśli mu się to nie uda to będzie komunikat. Wystarczy: GML piosenkaa = sound_add() zaladowanych+=1 I tak np co alarm[0] = 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Sprawdze jak tylko naucze się z chemii na zdawke ;] :thumbsup: Wielkie Thx :thumbsup: Może kiedyś bende miał szanse się odwdzięczyć ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Wszystko pieknie by działało ale Create event jest wcześniej wykonywany niż Draw Event i tu jest problem.... próbowałem to zlikwidować dając zmienną która miała być =true po narysowaniu healthbara i pliki miały się ładować dopiero po spełnieniu tego warunku ale to się wql nie działo ;/ GML global.loadingbar=0 //Wczytywanie muzyki global.music1=sound_add('Music/1.mp3',1,0); global.loadingbar+=20; global.music2=sound_add('Music/2.mp3',1,0); global.loadingbar+=20; global.music3=sound_add('Music/3.mp3',1,0); global.loadingbar+=20; //Wczytywanie backgroundów global.bg1=background_add("Background/monid.jpg",0,1); global.loadingbar+=20; global.bg2=background_add("Background/Polewidzenia.jpg",0,1); global.loadingbar+=20; if global.loadingbar>=100 { room_goto_next() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Przykład loading bara bez ładowania plików. Event Create: GML for(i = 0; i < 10000; i += 1) { draw_rectangle(30,200,30+(i/30),250) screen_refresh() //funkcja rysująca na ekranie wszystko narysowane powyżej tej funkcji, nie potrzeba eventu Draw } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Myslałem że zrobiłeś pasek żeby się ładował wartość dodawała czy coś w tym stylu ... już jest oki tylko jest czarny ekran i koniec.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Pętla for jest przydatna, jeżeli chcesz mieć numer powtórzenia w każdym wykonaniu pętli, takie coś jak npw w Logo. Event Create: GML for(i = 0; i < 10000; i += 1) { draw_rectangle(30,200,30+(i/30),250,0) //nie muszę chyba pamiętać o tym dodatkowym argumencie... screen_refresh() //funkcja rysująca na ekranie wszystko narysowane powyżej tej funkcji, nie potrzeba eventu Draw } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 O jednak działa ;] tylko czabyło poczekać dłużej :thumbsup: Wielkie Thx :thumbsup: EDIT: Jest all ok ^^ tylko jedno nie. Ładują się pliki ale gdy dodaje jakąś wartość do healthbara to tego nie wyświetla jest jakby 0. Tłumacząc to normalnie jak ładuje pliki to jest taka jakby ścinka gry/programu i dodaje wartość do healthbara ale tego nie widać na pasku ... jeśli jeszcze ktoś może mi w tym dać pomocną dłoń to to jest ostatnia rzecz o którą prosze ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Ok, jeszcze jaśniej: draw_set_color(jaśniejszy niż c_black) draw_rectangle(30,200,30+(ilość_załadowanych_plików*szerokość_całego_paska/ilość_wszystkich_plików),250,0) screen_refresh() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Muczek jesteś boski Jan Twardowski ;d jedyne co musialem zmienić to: for(i = 0; i < 10000; i += 5) Zauważyłem że im większe ,,i +=liczba" tym szybciej się to dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się