Fronia1996 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 banalne pytanie brzmi: jak zrobić tak aby jak się skręca sprite się zmieniał, a jak jak się jedzie prosto to wraca spowrotem? posłuży to jako siła odśrodkowa w grze w stylu żużel kreski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Musisz zrobić zmienną dirprevious i w Begin Step: dirprevious = direction Potem ustawiasz sprite'a w zależności od direction-dirprevious. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 ustawiam dirprevious = direction (w begin step) w pojeździe w którym będzie zmieniał się sprite i nie bardzo rozumiem co dalej:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Jeżeli różnica jest mniejsza niż 0 lub większa od 355, to pojazd skręca w prawo, jeżeli różnica jest mniejsza od 355 lub wieksza niż 0, to w lewo, a jeżeli dirprevious = direction, to pojazd nie skręca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 ale analizując ten kod nie ma nic co odpowiada za zmiane sprite (mogę się oczywiście mylić) spodziewałem się coś w stylu image speed = 2 itp. jesteś pewien że to działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Ach... Dobra, nieco dokładniej: Jeżeli różnica jest mniejsza niż 0 lub większa od 355, to pojazd ma sprite'a skręcania w prawo, jeżeli różnica jest mniejsza od 355 lub wieksza niż 0, to w lewo, a jeżeli dirprevious = direction, to pojazd ma normalnego sprite'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 ale co ma skręcanie do zmiany sprita? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 jak zrobić tak aby jak się skręca sprite się zmieniał, a jak jak się jedzie prosto to wraca spowrotem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Muuuuczek a mógłbyś zrobić to na przykładzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Event Step obiektu pojazd: GML var a; a = direction-dirprevious if(a < -355) sprite_index = skreca_w_prawo else if(a < 0)||(a > 355) sprite_index = skreca_w_lewo else if(a > 0) sprite_index = skreca_w_prawo else sprite_index = nie_skreca ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 ERROR in action number 2 of Step Event for object gracz: Error in code at line 6: else sprite_index = nie_skreca ^ at position 22: Unknown variable nie_skreca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Zmień nazwę sprate'a nie_skreca na nazwę sprite'a, który jest sprite'em normalnego jechania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 aaaaaaaa :D ja ciągle myślałem że to trzeba w klatkach robić a ty że w pojedyńczy spritach dlatego się nie zrozumieliśmy:) da to się zrobić na klatkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Zamiast sprite'index = nazwa_sprite'a to image_index = numer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 zresztą to już nie ważne bo działa :lol2: dzięki muczek (fajna ta fota:P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 a jeszcze jedno(przepraszam za post po poscie) czy ścieżke można wyznaczyć w roomie i czy można ją rysować po okręgu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Da się, trzeba użyć funkcji z działu "Changing Resources" i "Paths". Da się rysować ją po okręgu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 trzeba użyć funkcji z działu "Changing Resources" gdzie jej szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Włącz Game Makera, naciśnij F1, kliknij na "The Game Maker Language (GML)" i na "Changing Resources", a w końcu na "Paths". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 możesz to ty wytłumaczyć? ja z tego nic nie rozumiem nawet ja w Polskim jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 GML global.path_tor1 = path_add() //tworzymy ścieżkę path_set_kind(1) //ścieżka będzie wygładzona, a nie kanciasta /* tutaj dodajesz punkty ścieżki funkcją path_add_point(global.path_tor1,dane_x,dane_y,100) */ I potem możesz korzystać z funkcji dotyczących pathów oraz zmiennej path_index = global.path_tor1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 ok zobacze później znowu dzięki muczek:) (100 Post!!!!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 (znowu przepraszam za post po poscie, jakoś często mi się to zdarza) czy ścieżke można wyznaczyć w roomie i czy można ją rysować po okręgu? aby ścieżke wyznaczyć w roomie należe w prawym, górnym rogu kliknąć na opcje Indicate the room to show a background i tam wybrać room nie wiem jednak jak zrobić ścieżke po okręgu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 30 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 jeszcze jedno jak zrobić że po pewnym losowym czasie czasie objekt się niszczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 create alarm[0]=irandom_range(od,do) EVENT alarm[0] instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 30 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 GML alarm[0]=irandom_range(40,100) ciągle usuwa się po 3 sekundach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 niemożliwe :D ustaw sobie większe liczby, bo może przy tak małej różnicy nie widzisz różnicy :D (jedna sekunda to wartość room_speed) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 30 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 ok ustawiłem na 40 i 400 i działa tak jak chciałem dzięki korolo;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 wróciłem do tematu bo mam małe pytanko i nie chce zakładać nowego jak zrobić losowe zjawiska typu przelot ptaków, doping kibiców, przejście owada itp.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 w create ustawiasz losowy alarm GML alarm[0]=random(1000); a w nim tworzenie losowej instancji i znowu losujesz gdy nastapi kolejny event GML instance_create(0,0,choose(pszczolka, ptaszki, kibice ...); alarm[0]=random(1000); a w tych obiektach robisz co chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się