Skocz do zawartości

siła odśrodkowa


Rekomendowane odpowiedzi

Ach... Dobra, nieco dokładniej:

 

Jeżeli różnica jest mniejsza niż 0 lub większa od 355, to pojazd ma sprite'a skręcania w prawo, jeżeli różnica jest mniejsza od 355 lub wieksza niż 0, to w lewo, a jeżeli dirprevious = direction, to pojazd ma normalnego sprite'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Event Step obiektu pojazd:

GML
var a;

a = direction-dirprevious

if(a < -355) sprite_index = skreca_w_prawo

else if(a < 0)||(a > 355) sprite_index = skreca_w_lewo

else if(a > 0) sprite_index = skreca_w_prawo

else sprite_index = nie_skreca

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
global.path_tor1 = path_add() //tworzymy ścieżkę

path_set_kind(1) //ścieżka będzie wygładzona, a nie kanciasta

/*

tutaj dodajesz punkty ścieżki funkcją path_add_point(global.path_tor1,dane_x,dane_y,100)

*/

I potem możesz korzystać z funkcji dotyczących pathów oraz zmiennej path_index = global.path_tor1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(znowu przepraszam za post po poscie, jakoś często mi się to zdarza)

 

czy ścieżke można wyznaczyć w roomie i czy można ją rysować po okręgu?

 

aby ścieżke wyznaczyć w roomie należe w prawym, górnym rogu kliknąć na opcje Indicate the room to show a background i tam wybrać room

 

nie wiem jednak jak zrobić ścieżke po okręgu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

w create ustawiasz losowy alarm

GML
alarm[0]=random(1000);

a w nim tworzenie losowej instancji i znowu losujesz gdy nastapi kolejny event

GML
instance_create(0,0,choose(pszczolka, ptaszki, kibice ...);

alarm[0]=random(1000);

a w tych obiektach robisz co chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...