Kimonek Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Siema. 1.Jak zrobić coś takiego że jest obiekt ,, o_strzalka" i gdy postać na nią wejdzie , to bohater leci w górę na przykład 64px. 2. Mam obiekt ,, resp" i gdy bohater na przykład wpadnie do wody to szuka najbliższego obiektu ,, resp " i tam się pojawia To na razie tyle :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 2 step o_player GML if(dead){ near_resp = instance_nearest(x,y,o_resp) instance_create(near_resp.x,near_resp.y,o_player) dead = false; instance_destroy(); } Ale cienki jestem więc nie wiem czy dobrze to napisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 można bez zmiennej dead tylko w evencie destroy to wpisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 1. GML (Step postaci) if place_meeting(x,y-1,obj_turbo) { vspeed -= 15; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 23 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Ok , dzięki wielkie za pomoc :thumbsup: A jeszcze jedno , jak postać leci w górę z prędkością ,,speed=6" to klocek który jest nad bohaterem się zniszczył, a jak prędkość jest mniejsza niż,,speed=6" to klocek dalej tam jest ,a bohater się od niego odbija. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 kolizja: if speed>6{with(other){instance_destroy()}}else{move_bounce_solid} nie jestem pewny, ale powinno być ok :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 23 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Niestety , nie działa , klocek w ogóle się nie rozwala . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 dales to do klocka czy postaci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Najłatwiej takie rzeczy na place_meeting robić lub collision_line GML if place_meeting(x,y+2,obj_Solid) { if speed > 6 { with(other) instance_destroy(): } else { } } Nie sprawdzę, bo na tym kompie nie mam GM'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 23 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 W kodzie karolo320 dałem to do kolizji z klockiem , a w kodzie MagnusArias dałem do step i do klocka i żadne nie zadziałało :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 https://gmclan.org/up6357_12_przyklad854a9.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 zmien na: if speed>6{with(other) instance_destroy();}else{move_bounce_all(true)} bo sie nie odbija :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 23 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Tak , wiem . Dzięki za pomoc :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się