ZyperPL Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 No cóż, nie myślałem, że będę miał z tym problem. Ale nie mogę sobie już kilka dni z tym poradzić.. Więc.. chciałbym zrobić, żeby obiekt pojawiał się za graczem. Jednak nie jest to takie proste, bo postać obraca się w różne kierunki (direction). Więc np. x-15 jest na lewo od obiektu, ale nie za obiektem gdy ten się obróci. Bardzo proszę po pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Jak obliczać współrzędne obiektu pojawiającego się (kod wewnątrz gracza): GML dl=30; //ODLEGŁOŚĆ OD GRACZA ax = lengthdir_x(-dl,direction); //współrzędna x nowego obiektu ay = lengthdir_y(-dl,direction); //współrzędna y nowego obiektu</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Robiłem coś takiego i wtedy nowy obiekt pojawia mi się gdzieś na pierwszych współrzędnych (czyt. w lewym górnym rogu ekranu, czyli, że ax i ay wynosi coś blisko 0). Więc zupełnie nie wiem o co chodzi... Mam odjąć x gracza od tego ax? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Dodać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 No tak, ale jak chce mieć za postacią bez -dl to odejmuje. Dzięki wam, już działa :) Coś kombinowałem z tymi lengthdirami, ale jednak nie tak jak trzeba. Dzięki jeszcze raz za szybką pomoc.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Dodać. Fakt. Zawsze zapominam dać +x / +y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się