Skocz do zawartości

Definiowanie własnych klawiszy


TO_mek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Może mi ktoś wytłumaczyć jak zrobić obsługę przypisywania własnych klawiszy w grze. Wiem, że keyboard_set_map mapuje jakiś klawisz do innego i oba działają zamiennie ale mi chodzi o to by gracz mógł zdefiniować swoje pojedyncze klawisze.

 

Czyli mam ASDW a chce aby gracz mógł je zamienić na ZXCS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak używasz w jakimś kodzie np. keyboard_check(vk_left) i tym podobnych to zamiast konkretnej wartości vk_left wysyłaj jako argument zmienną.

I do tej zmiennej przypisuj wartość klawisza, który sobie gracz ustawi.

A jak używasz gdzie zdarzenia naciśnięcia klawisza to daj to w zdarzeniu event_user0 i w stepie wywołuj to event_user(0) jeśli dany klawisz jest naciśnięty. Ale nie polecam używać zdarzeń. Lepiej w kodzie stepa kontrolować klawisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zestaw zmiennych. Np. player_up, player_down... itd., do nich przypisz odpowiednie klawisze WSAD. Dodaj w grze menu w którym gracz będzie mógł zmienić wartości zmiennych player_..., a dodatkowo napisz odczyt i zapis do ini tych zmiennych. To w zasadzie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...