Skocz do zawartości

Zna ktoś jakiś dobry przykład platformówki do zassania?


Kamlot

Rekomendowane odpowiedzi

Zna ktoś może jakiś dobry przykład platformowki do GM6.1 nie zarejestrowanej wersji do zassania? bardzo potrzebuje bo z tłumaczenia forumowiczów niestety niewiele rozumiem bo jestem dość początkujący, więc bym uczył sie bezpośrednio z jakiegoś przykładu lub chociazby kopiował dane sposoby na rozwiązywanie problemów

 

dotychczas zabawiałem sie przykładem z tej stronki http://www.gamemaker.nl/tutorial.html ale na tym toutrialu do platformówek nie ma połowy tego czego niezwykle potrzebuje, więc plz jeśli ktoś miałby linka do jakiegoś przykładu albo sam by robił własną platformówke to byłbym wdzieczny za podzielenie sie :) z góry wielkie fnx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż ;p praktycznie wszystko, z gamemaker.nl postać ma tylko 3 rodzaje spritu, moja ma ze 20 jak np stanie, chodzenie, atakowanie na różne sposoby, różne bronie i wiele innych dodatkowych animacji. Gdybym miał np przykład jakiejś gry MARIO na GM robionej bym wtedy wiedział jak zrobić trik że Mario po wzięciu kwiatka ma ogniste kulki czy po piórku potrafi latać i tym podobne inne problemy, z którymi jest mi trudno się samemu uporać.

 

Po prostu było by mi o niebo łatwiej robiąc gre wzorując się na jakiejś innej dobrej platformówce bo z tego co piszą w pomocy forumowicze po porstu niewiele rozumiem jak mi ktoś powie że mam se wkleić kod taki i taki w to i to. Bawie się GM od zaledwie bodajże 3 tygodni :P

 

dlatego bardzo bym prosił o jakiś ciekawy przykład gry platformowej do zassania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci krótko. Kombinuj. Jak już to napisałem w swoim artykule, najlepszą metodą do nauki jakiegokolwiek języka jest metoda prób i błędów. Ja jak tworzyłem swoją pierwszą grę, nie wspierałem się przykładami, kombinowałem na klockach tak długo, aż coś wyszło. Nie polecam sięgania z każdym problemem do super rozbudowanych przykładów, bo one tylko rozleniwiają.

Poza tym, chcesz bardzo proste do zrobienia rzeczy ;) . Jak chcesz kucanie, to do akcji przycisku kucania daj zmianę sprite na sprite z kucaniem (bodajże klocek Change the sprite lub coś w tym stylu). Co do różnych broni, to chyba było tu już podawane na forum. Wystarczy zmiana sprite, wpis w zmiennej jaka jest broń i na jej podstawie ustawienia do strzelania. Wtedy w przycisku strzelania układasz odpowiednie konstrukcje if i tyle. Tak samo z zebraniem czegoś. Zmieniasz sprite, ustawiasz odpowiednią zmienną (zrobioną przez ciebie) i potem kolejne akcje uzależniasz od tej zmiennej. To wszystko jest bardzo proste, może bym ci napisał przykład, ale narazie nie mam Windowsa, więc może ktoś inny ci dokładniej pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom tego typu proste rzeczy sie domyśliłem :P ale po prostu dane działania działają, ale nie tak jak poczeba, przykładowo animacja nie przerywa po wykonaniu klatek do tej animacji i nie wraca spowrotem do stand postaci, gdy się bawie metodą prób i błędów to dochodzi mi do tego że znowu wszystko działa dobrze i postac animuje sie raz itp ale np potem nie może sie poruszać albo coś innego sie krzaczy, dlatgeo chcialem sie powzorować na kilku przykładach :P

 

też wyznaje najlepszą nauke metoda prób i błędów, ale tu wchodzi jeszcze w gre moj angielski x3 który nie jest na zbyt wysokim poziomie i mi to wszystko utrudnia, za cholere nie wiem co to ma być Else czy jakieś inne klocki itp wiec trudno jest mi sie domyślać :P dotychczas bawilem sie na programach do orbienia gier po polsku x3 teraz to wyższa szkoła

 

w każdym razie w Gm żeby zrobić jedną opcje trzeba pobawic sie mnóstwem klocków o których wogle nie mam pojęcia choćby z mojego niskiego angielskiego, trzeba kombinowac mieszac itp xP dlatego mecze sie już ze 3 tygodnie metdodą prób i błedów i narazie różnorako to wychodzi :P dlatego chcialem jakiś po prostu przykład

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholere nie wiem co to ma być Else czy jakieś inne klocki itp wiec trudno jest mi sie domyślać

IF i ELSE są akurat w każdym języku programowania. IF rozum jako JEŻELI, a ELSE jako JEŻELI NIE lub W INNYM PRZYPADKU. Np. jak masz taki kod:

if zmienna == 0 
{
zmienna=1
}
else
{
zmienna=sqr(zmienna);
}

to rozum go jako

jeżeli zmienna jest równa 0 
rozpocznij akcję
zmień wartość zmienna na 1
zakończ akcję
jeżeli nie
rozpocznij akcję
zmień wartość zmienna na zmienna do kwadratu;
zakończ akcję

Identycznie jest w każdym języku programowania, więc będziesz musiał się przyzwyczaić do takich nazw :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

um nom teraz juz nieco więcej rozumiem ^^ fnx Ultimate

 

a pomógłby mi ktoś z zrobieniem drabiny po ktorej postać sie wspina? xP bo z przykłądu z gamemaker.nl robie identycznie jak tam jest, ale postać starsznie wolno jedynie opada z drabiny i nie można sie po niej wspinać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...