Kimonek Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Witam, mam pytanie jak opóźnić strzał, że gdy nacisnę control to wystrzelam i musze czekać 5 sekund aż znów strzelę. I gdy nacisnę control a po 2 sekundach znów nacisnę to żeby pocisk nie leciał teraz tylko dopiero po upływie 5sekund. mój kod na strzał to GML if keyboard_check_pressed(vk_control) // klawisz strzału { instance_create(x,y,oStrzala)// tworzenie strzału with(oStrzala) speed=14 // prędkość strzału } ] Szukałem na forum ale żaden kod mi nie pomógł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 GML if keyboard_check_pressed(vk_control) and alarm[0]=0 // klawisz strzału { instance_create(x,y,oStrzala)// tworzenie strzału with(oStrzala) speed=14 // prędkość strzału alarm[0]=5*room_speed } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 daj zmienną np shot w create: GML shot=1 w alarm[0] GML shot=1 I do twojego kodu dodaj: GML if keyboard_check_pressed(vk_control) && shot=1// klawisz strzału { alarm[0]=5//Czas między strzałem shot=0 instance_create(x,y,oStrzala)// tworzenie strzału with(oStrzala) speed=14 // prędkość strzału } ] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Nie zadziałało :( A ten mój kod jest w step, jeśli by to coś zmieniało //edit Chodzi mi o coś takie jak w " Zenek Zombie " jeśli ktoś zna tą grę to wie o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 GML //step if keyboard_check_pressed(vk_control) and alarm[0]=-1 // klawisz strzału { instance_create(x,y,oStrzala)// tworzenie strzału with(oStrzala) speed=14 // prędkość strzału } //w ewencie wciśnięcia klawisz conrol if alarm[0]=-1 {alarm[0]=5*room_speed} EDIT: Poprawiłem błędy i zrobiłem przykład (bez stepa) przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Wielkie dzięki ! Wszystko jest ok :D :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się