Skocz do zawartości

Menu pauzy i text message


B&G MoH

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam 2 pytanka.

1.Co zrobić żeby po wciśnięciu klawisza escape wszystkie obiekty w grze się zatrzymały i żeby pojawiało się menu (może być w tym samym roomie może i nie)

2.Załóżmy, że gdy w danej grze zbiore jakiś przedmiot to wyświetli się wiadomość, np ,,przedmiot dodany do ekwipunku''.

Okno, które się wtedy wyświetla chciałbym zastąpić jakimś niestandardowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co do tego problemu polecam przeczytać o surface' ach, a jak chcesz zrobić to bardziej łopatologicznie to każdy button w innych obiektach tło też jako obiekt grę zatrzymujesz dając dezaktywacja w całym room na wszystkie obiekty poza tymi dotyczącymi menu lub w inny sposób. możesz np. zrobić zmienną global.pause i warunek przed każdą akcją if global.pause=0 a gdy wciśniesz esc to po prostu global.pause=1 i lecisz nie możesz zapomnieć o wyłączeniu gry kalawiszem esc wyłączasz to w Global Game Setting ale nie pamiętam w jakiej zakładce ale na pewno zauważysz.

 

E. @up: To tak specjalnie czy masz jakieś problemy z normalnym pisaniem.

 

E2. 2. Bo kolega na górze tak to logicznie napisał że nawet Einstein miałby problem ze zrozumieniem

Po prostu gdy kolidujesz z obiektem dodajesz go do ekwipunku. A w draw dajesz draw_text(x,y,'Zebrałeś złoto') i już

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...