Skocz do zawartości

draw_line / collision_line


alwin

Rekomendowane odpowiedzi

Mam sobie pojazd który porusza się za pomocą zmiennej speed, kiedy klikniemy gdzies na mapie tam się porusza. Chciałbym sprawdzać jego kolizję z innymi pojazdami za pomocą collision_line- aby sprawdzała czy obj ma przed soba inny. Jak rysować taką linię? Chyba lengthdirami ale nie wiem jak dokładnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lengthdiry zwracają składowe pozioma i pionowa wektora.

Twój pojazd jest obrócony w kierunku dir i chcesz sprawdzić czy nie ma czegoś w odległości odl przed nim tak?

Długość i kierunek to razem jakiś wektor. Prawda? My chcemy uzyskać współrzędne czyli dowiedzieć się o ile ten wektor przesuwa nam coś w poziomie, a o ile w pionie. Czyli poznać jego składowe.

 

GML
shift_x = lengthdir_x(dir,odl);

shift_y = lengthdir_y(dir,odl);

 

Współrzędne naszej linii to będą więc (x,y) oraz (x+shitf_x , y+shift_y)

Kolejność argumentów w lengthdirach może być odwrotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...