alwin Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Mam sobie pojazd który porusza się za pomocą zmiennej speed, kiedy klikniemy gdzies na mapie tam się porusza. Chciałbym sprawdzać jego kolizję z innymi pojazdami za pomocą collision_line- aby sprawdzała czy obj ma przed soba inny. Jak rysować taką linię? Chyba lengthdirami ale nie wiem jak dokładnie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 lengthdiry zwracają składowe pozioma i pionowa wektora. Twój pojazd jest obrócony w kierunku dir i chcesz sprawdzić czy nie ma czegoś w odległości odl przed nim tak? Długość i kierunek to razem jakiś wektor. Prawda? My chcemy uzyskać współrzędne czyli dowiedzieć się o ile ten wektor przesuwa nam coś w poziomie, a o ile w pionie. Czyli poznać jego składowe. GML shift_x = lengthdir_x(dir,odl); shift_y = lengthdir_y(dir,odl); Współrzędne naszej linii to będą więc (x,y) oraz (x+shitf_x , y+shift_y) Kolejność argumentów w lengthdirach może być odwrotna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Tak dobrze jeszcze chyba nikt nie wytłumaczył tych wektorów, dzięki Platinum :thumbsup: ps. gdyby tak mój nauczyciel od matmy w podstawówce tłumaczył... teraz nie miałbym takich zaległości :C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się