Skocz do zawartości

Kilka Pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam takie oto pytania/problemy :

 

1. Jak dać w nazwie plików jakąś zmienną ?

chodzi mi oto, że jak mam np.

GML
file_text_open_append('zmienna1.txt');

 

i jak zmienna1="blabla" to nazwa pliku to blabla.txt

 

2. Jak odczytać długość zmiennej tekstowej ?

potrzebne mi to jest, bo robie managera biathlonu i w GML pisze symulatora. Wyniki zapisuja mi się w pliku tekstowym i chciałbym aby wyniki były równo ułożone. Wiem jak to zrobić (za pomocą pętli), ale nie wiem jak uzyskać ilosć znaków w zmiennej np. zawodnik[1] .

Z góry dzięki za pomoc :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

Stwórz zmienną text. Przechowuj w niej nazwę pliku wraz z rozszerzeniem, na przykład:

GML
//===create===

text="jsakjdk.txt";

//===wczytywanie pliku===

file_text_open_append(text)

 

2.

string_length(zmienna)

 

E: Źle zrozumiałem pierwsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki wszystko działa :)

tylko mam jescze pytanie do propozycji Platyny : Czy to rozwiązanie bardzo spowolni pracę programu gdy takich plików będzie 50 ?

 

edit: w sumie to jest w końcu ini więc wszystko może być w jednym pliku, więc ten mój pomysł był bezsensu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ini czy nie ini to zawsze może być w jednym pliku. Ale to nic nie zmienia. Chodzi o rozmiar pliku. Jeśli będziesz robił to często to na pewno znacznie spowolni. Proponuję byś to na tekstowych zrobił zwykłych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...