Skocz do zawartości

Odbijanie


OriPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj zmagam się z problelem odbijania się obiektów.

 

Otóż mam obiekt kulkę która leci pod kontem 45* ... odbija się ona od kwadratu(Jednego z boków) no i według moich obliczeń kont powinien wynosić: 315*... ale GM liczy to jakoś inaczej (albo ja mam jakiś problem w grze) że wylicza kont 320*... problem jest duży ponieważ w mojej grze BARDZO ważne są te konty... pomyłka o 1 i lipa...

 

Nie do końca wiem co z tym zrobić... czekam na jakieś sugestie z waszej strony, może już się ktoś wzmagał z tym problemem.

 

Do odbijania, naturalnie używam:

GML
move_bounce_solid()

 

====================

--------*----------------

-----*----*--------------

--*----------*-----------

 

 

Tak powinno wyglądać to odbicie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej to będzie sprawdzać jaki jest direction przed zderzeniem z kwadratem, a następnie nadanie mu nowej, odpowiedniej wartości:

GML
if(direction==xxxx)

direction=yyyy;

else if(direction==xxxx2)

direction=yyyy2;

//itd</span>

Potem możesz spróbować skrócić kod (znaleźć jakieś zależności pomiędzy kolejnymi if'ami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...