Skocz do zawartości

Co robię źle? (alarmy)


Rekomendowane odpowiedzi

GML
alarm[0] = 5 * room_speed; //Ustawiam alarm 0 na 5 sekund

 

if instance_number(rakieta) == 1 and (alarm[0] == 0) //pytam się czy jest już jedna rakieta na planszy i czy minęło 5 sekund

{

alarm[0] = 5 // ustawiam znowu alarm na 5 sekund

instance_create(Samolot.x, Samolot.y, rakieta); // tworze rakiete

}

 

Uruchamiam gre i nie chce mi tworzyć rakiet :crying: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if instance_number(rakieta) == 1 //pytam się czy jest już jedna rakieta na planszy

{

instance_create(Samolot.x, Samolot.y, rakieta); // tworze rakiete

}

alarm[0] = 5 * room_speed // ustawiam znowu alarm na 5 sekund</span>

Ten kod wstaw do eventu alarm0, nie musisz juz sprawdzac wartosci alarmu.

Poza tym ustawiales alarm z powrotem na 5, nie na 5 sekund.

Ustawianie alarmu lepiej byloby za klamerka tak zeby co 5 sekund sprawdzalo i dorabialo rakiete, chyba o to chodzi tak? Bo miales w ten sposob, ze jesli nie bylaby potrzebna rakieta to alarm tez bby sie nie ustawil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...