Skocz do zawartości

Podążanie za obiektem.


kt1117

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić w miarę porządny system podążania za głównym bohaterem? Mam taki kod:

GML
uparty=0

global.zajete[x,y]=id

if distance_to_object(object2)>50

{

if point_direction(x,y,object2.x,object2.y)>=337.5 and point_direction(x,y,object2.x,object2.y)< 22.5

{

if global.ide[x+5,y]=0

{

if global.zajete[x+5,y]=0

{

x+=5

global.ide[x+5,y]=id

}

else

{

if global.zajete[x+5,y].uparty=0

{

uparty=1

x+=5

global.ide[x+5,y]=id

}

else

{

x+=5

y-=5

global.ide[x+5,y-5]=id

}

}

}

else

{

if global.zajete[x+5,y].uparty=0

{

uparty=1

x+=5

global.ide[x+5,y]=id

}

else

{

x+=5

y-=5

global.ide[x+5,y-5]=id

}

}

}

if point_direction(x,y,object2.x,object2.y)>=22.5 and point_direction(x,y,object2.x,object2.y)< 67.5

{

if global.ide[x+5,y-5]=0

{

if global.zajete[x+5,y-5]=0

{

x+=5

y-=5

 

global.ide[x+5,y-5]=id

}

else

{

if global.zajete[x+5,y].uparty=0

{

uparty=1

x+=5

y-=5

global.ide[x+5,y-5]=id

}

else

{

y-=5

global.ide[x+5,y]=id

}

}

}

else

{

if global.zajete[x+5,y].uparty=0

{

uparty=1

x+=5

y-=5

global.ide[x+5,y-5]=id

}

else

{

 

y-=5

global.ide[x+5,y]=id

}

}

}

if point_direction(x,y,object2.x,object2.y)>=67.5 and point_direction(x,y,object2.x,object2.y)< 112.5

{

if global.ide[x,y-5]=0

{

if global.zajete[x,y-5]=0

{

y-=5

global.ide[x,y-5]=id

}

else

{

if global.zajete[x,y-5].uparty=0

{

uparty=1

y-=5

global.ide[x,y-5]=id

}

else

{

x-=5

y-=5

global.ide[x-5,y-5]=id

}

}

}

else

{

if global.zajete[x,y-5].uparty=0

{

uparty=1

y-=5

global.ide[x,y-5]=id

}

else

{

x-=5

y-=5

global.ide[x-5,y-5]=id

}

}

}

if point_direction(x,y,object2.x,object2.y)>=112.5 and point_direction(x,y,object2.x,object2.y)<157.5

{

if global.ide[x-5,y-5]=0

{

if global.zajete[x-5,y-5]=0

{

x-=5

y-=5

global.ide[x-5,y-5]=id

}

else

{

if global.zajete[x-5,y-5].uparty=0

{

uparty=1

x-=5

y-=5

global.ide[x-5,y-5]=id

}

else

{

x-=5

global.ide[x-5,y]=id

}

}

}

else

{

if global.zajete[x+5,y].uparty=0

{

uparty=1

x-=5

y-=5

global.ide[x-5,y-5]=id

}

else

{

x-=5

global.ide[x-5,y]=id

}

}

}

if point_direction(x,y,object2.x,object2.y)>=157.5 and point_direction(x,y,object2.x,object2.y)<202.5

{

if global.ide[x-5,y]=0

{

if global.zajete[x-5,y]=0

{

x-=5

global.ide[x-5,y]=id

}

else

{

if global.zajete[x-5,y].uparty=0

{

uparty=1

x-=5

global.ide[x-5,y]=id

}

else

{

x-=5

y+=5

global.ide[x-5,y+5]=id

}

}

}

else

{

if global.zajete[x+5,y].uparty=0

{

uparty=1

x-=5

global.ide[x-5,y]=id

}

else

{

x-=5

y+=5

global.ide[x-5,y+5]=id

}

}

}

if point_direction(x,y,object2.x,object2.y)>=202.5 and point_direction(x,y,object2.x,object2.y)<247.5

{

if global.ide[x-5,y+5]=0

{

if global.zajete[x-5,y+5]=0

{

x-=5

y+=5

global.ide[x-5,y+5]=id

}

else

{

if global.zajete[x-5,y+5].uparty=0

{

uparty=1

x-=5

y+=5

global.ide[x-5,y+5]=id

}

else

{

y+=5

global.ide[x,y+5]=id

}

}

}

else

{

if global.zajete[x+5,y].uparty=0

{

uparty=1

x-=5

y+=5

global.ide[x-5,y+5]=id

}

else

{

y+=5

global.ide[x,y+5]=id

}

}

}

if point_direction(x,y,object2.x,object2.y)>=247.5 and point_direction(x,y,object2.x,object2.y)<292.5

{

if global.ide[x,y+5]=0

{

if global.zajete[x,y+5]=0

{

y+=5

global.ide[x,y+5]=id

}

else

{

if global.zajete[x+5,y].uparty=0

{

uparty=1

y+=5

global.ide[x,y+5]=id

}

else

{

x+=5

y+=5

global.ide[x+5,y+5]=id

}

}

}

else

{

if global.zajete[x+5,y].uparty=0

{

uparty=1

y+=5

global.ide[x,y+5]=id

}

else

{

x+=5

y+=5

global.ide[x+5,y+5]=id

}

}

}

if point_direction(x,y,object2.x,object2.y)>=292.5 and point_direction(x,y,object2.x,object2.y)<337.5

{

if global.ide[x+5,y+5]=0

{

if global.zajete[x+5,y+5]=0

{

x+=5

y+=5

global.ide[x+5,y+5]=id

}

else

{

if global.zajete[x+5,y+5].uparty=0

{

uparty=1

x+=5

y+=5

global.ide[x+5,y+5]=id

}

else

{

x+=5

global.ide[x+5,y]=id

}

}

}

else

{

if global.zajete[x+5,y+5].uparty=0

{

uparty=1

x+=5

y+=5

global.ide[x+5,y+5]=id

}

else

{

x+=5

global.ide[x+5,y]=id

}

}

}

}

else

speed=0

I obiekty, które mają podążać za głównym obiektem się sklejają. Nie powiedziałem jeszcze co chcę osiągnąć, więc:

-obiekty się nie sklejają

-nie zachowują się jak by miały ADHD

-podążają za bohaterem w miarę równych odstępach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...