Skocz do zawartości

Niszczenie objectow part2 :)


karolo320

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

Obiekt1:

GML (create)
licznik = 0;

Event( collision with obiekt2 )

GML
if( licznik > 4 )instance_destroy();

else licznik += 1;

 

Pisze się obiekt, a nie objekt.

Może przydałoby się poznać chociaż podstawy gma/gmla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
zalecam jeszcze dodanie zmiennej odpowiedzialnej za to, czy kolizja już się zakończyła, tak, aby nie zniszczyło po pięciu stepach po prostu.

co? :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To można zawsze dać zmienną która jest aktywuje się na true przy kolizji i wtedy gdy jest na false się nalicza czyli

w create niszczonego obiektu:

GML
licznik = 0;

w create:

GML
col=false;

w step:

GML
if col=false && place_meeting(x,y,o2) then

{

other.licznik+=1

col=true

}

else

{

col=false

}

 

w step niszczonego obiektu:

GML
if licznik=5 then instance destroy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...