karolo320 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 To znowu ja :) Tym razem prosiłbym kogoś kto się zna, by po piątej kolizji objektu 1 z objektem 2 objekt 1 uległ zniszczeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 29 Stycznia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Obiekt1: GML (create) licznik = 0; Event( collision with obiekt2 ) GML if( licznik > 4 )instance_destroy(); else licznik += 1; Pisze się obiekt, a nie objekt. Może przydałoby się poznać chociaż podstawy gma/gmla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 zalecam jeszcze dodanie zmiennej odpowiedzialnej za to, czy kolizja już się zakończyła, tak, aby nie zniszczyło po pięciu stepach po prostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 29 Stycznia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 zalecam jeszcze dodanie zmiennej odpowiedzialnej za to, czy kolizja już się zakończyła, tak, aby nie zniszczyło po pięciu stepach po prostu. co? :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Pewnie chodzi mu o przypadek, gdy obiekt się zderza, ale się nie odbija. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Właśnie. gdy przytrzymasz obiekt jeden na drugim, to w ciągu jednej szóstej sekundy (domyślnie) skończy się wszystkie pięć uderzeń i jeden z obiektów zostanie zniszczony. A tego przecież nie chcemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 To można zawsze dać zmienną która jest aktywuje się na true przy kolizji i wtedy gdy jest na false się nalicza czyli w create niszczonego obiektu: GML licznik = 0; w create: GML col=false; w step: GML if col=false && place_meeting(x,y,o2) then { other.licznik+=1 col=true } else { col=false } w step niszczonego obiektu: GML if licznik=5 then instance destroy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się