Skocz do zawartości

Pamięć graficzna a background i sprite


TO_mek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chcę aby cała gra zawierała się w jednym pliku exe. Jakie są ograniczenia? Czy zdefiniowanie różnego tła i sprajtów wiąże się z tym że od razu przechowuje je pamięć karty graficznej czy dopiero te grafiki trafiają tam w momencie użycia danego podkładu czy obrazu sprajta? Pytam bo na słabszych konfiguracjach (grafika gf mx400 z 64MB pamięci graficznej) gra przestaje działać już w momencie uruchamiania i jest to spowodowane tym że jest zbyt wielkie tło (room 5000x500) ładowane w jednym wielkim kawałku (z mniejszym kawałkiem tła się uruchamia ok). W związku z tym chcę pociąć tło na kawałki 2500 x 1000 czyli w sumie na 10 odrębnych podkładów i używać ich w momencie gdy hero będzie w danym rejonie rooma odpowiednio je pozycjonując. Tylko zastanawiam się czy jak zapiszę je wszystkie od razu w exe a nie będę dogrywał z osobnych plików to czy to mi coś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...