dyzmek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 witam tak jak w temacie nie wime jak zorbić strzelanie w kierunku w którym się stoi np stoje w kierunku lewym to pocisk ma leciec w lewo stoje w prawo to w prawo itd jak takie coś zrobić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 17 Stycznia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Nie wime jak zorbić, ale wiem jak zrobić: GML a = instance_create( x,y,o_bullet ); a.direction = direction; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Zasadnicze pytanie czy gra jest topdown czy raczej jakaś platformówka z widokiem od boku. Bo twój przykład lewo-prawo niczego nie wyjaśnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 gra top-down ale chyba kierunek to kierunek prawda :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 gra top-down ale chyba kierunek to kierunek prawda :-) Chyba nie. W top-down masz do tego direction. Tak jak ci ANtY powiedział. W widoku od boku do takich rzeczy direction i speed się nie używa. Zazwyczaj nadaje się dodatnią lub ujemną wartość hspeed zależnie od tego w którą stronę postać jest obrócona. Można to sprawdzać chociażby przy pomocy image_xscale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 anty zrobiłem twopim przykładem pocisk ciagnie sie po ziemi i to wszystko po prostu jak by slaczek szedl wielki za nim w kazdym z kierunkow postaci dalme kod ktory podales moze to zle zorbilem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Powiedz jak masz zrobione poruszanie i w jakim eventcie dałeś kod Anty'ego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 platyna pomóż mi skorzystałem z kodu który podał anty i po prostu pocisk ciagnie sie za postacioa jak by wielki slad co zle zorbilem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 platyna pomóż mi skorzystałem z kodu który podał anty i po prostu pocisk ciagnie sie za postacioa jak by wielki slad co zle zorbilem ? Pewno tworzysz całą masę pocisków co chwilę. Powtórzę: Powiedz jak masz zrobione poruszanie i w jakim eventcie dałeś kod Anty'ego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 jego kod wkleilem to keyobard a,s,d,w czyli w kierunkach w ktorych sie chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 a gdzie ten kod miał się znaleść ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 No to całe czas jak te klawisze są wciśnięte to tworzy ci się nowy pocisk. Przecież kod w eventach keyboard <key> wykonywane są w kółko cały czas póki klawisz jest wciśnięty. A poruszanie masz zrobione przy pomocy direction i speed? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 przepraszam ale nie rozumiem mam tak ze wcisne w prawo i trzymam to on idzie i zmienia mi spritea na idzie w prawo itd a puszcze powraca do animacij startowej patrzy sie na gracza w monitor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 17 Stycznia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 A kiedy chcesz, żeby strzelał?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Kurde. Pytam jak masz zrobione poruszanie! Najlepiej pokaż swój kod z klawisza A jak nie rozumiesz. I odpowiedz na pytanie Anty'ego też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 np jak ostatni klawisz poruszania sie byl wciskany w prawo to po nacisnieciu pocisk leci w prawo jak w lewo to w lewo itd idac tez mas trzelac w kirunku w ktorym zmierzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Zrób sobie zmienną dir. W Create ustaw dir=0; W klawiszu D: dir=0; W klawiszu W: dir=1; W kalwiszu A: dir=2; W kalwiszu S: dir=3; W eventcie klawisza którym chcesz strzelać (na przykład spacja). Ale ważne by w eventcie PRESS. Broń Boże nie w release, anie w tym trzecim. Koneicznie w zdarzeniu press. GML a = instance_create( x,y,o_bullet ); if(dir==0) a.hspeed=10; else if(dir==1) a.vspeed=-10; else if(dir==2) a.hspeed=-10; else if(dir==3) a.vspeed=10; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 to wszystko w pocisku czy w postaci wpisac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 W postaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 bardzo a to bardzo ci dziękuje jesteście w creditsie ty anty również to będzie mini gra przygodowo/zręcznościowa tylko tyle powiem :-) grafikę robię sam w paincie ale dokładnie kawałeczek po kawałeczku a nie jak zawsze byle jak a dzwiek robie w programie midi kreator rowniez sam postanowilem uczyc sie gml-a na poczatek tworzyc proste gierki a potem za cos zaawansowanego a jescze jedno pytanie czy game meakerze mozena zrobic gre na platforme telefoniczna czyli jar ? jak tak to jak to zorbic ? chcial bym aby moja gra byla na pc i telefony komorkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Nie w GM nie ma takiej możliwości, ale tu masz programik ( TU ) , który umożliwia tworzenie aplikacja na telefony, ale wątpię, abyś w nim cokolwiek zdziałał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się